وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

زنان در همه رخدادهای بزرگ تاریخی ‌حماسه‌ساز بوده‌اند

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه‌ مراسم «اشک مریم» گفت در همه رخدادهای بزرگ تاریخی‌مان حضور زنان حماسه‌ساز بوده است.

کد مطلب: ۱۴۲۶۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد
زنان در همه رخدادهای بزرگ تاریخی ‌حماسه‌ساز بوده‌اند

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در همایش بین‌المللی اشک مریم حضور یافته بود با اشاره به نقش زنان در جبهه مقاومت گفت: تاریخ مقاومت بیش از صد ساله فلسطین آکنده از حضور زنان قدرت‌ساز این سرزمین است و هیچ مقطعی از نقش‌آفرینی زنان و دختران خالی نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: در همه رخدادهای بزرگ تاریخی حضور زنان حماسه‌ساز بوده است. این مراسم ‌برای گرامی‌داشت زنان شهید مقاومت برپا شده است و بسیار جای خوشبختی است که در این جمع فرهیخته قرار دارم جمعی از هنرمندان، شعرا، اساتید و همچنین نمایندگان محترم شورای اسلامی و ... که در جهت حمایت از فلسطین اینجا هستند.

وی ادامه داد: تاریخ مقاومت بیش از ۱۰۰ ساله فلسطین و غزه آکنده است از حضور گرم و قدرت‌ساز زنان شیر‌دل این سرزمین و در هیچ مقطعی از این تاریخ طولانی جایی نبوده که از نقش‌آفرینی زنان و دختران فلسطینی که نباشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه یادآور شد: حماسه ایثار زنان قهرمان فلسطینی را باید پاسداشت زیرا قطعا بدون حضور زنان و دختران هیچ نهضتی هیچ جنبشی به نتیجه نمی‌رسد.

اسماعیلی با اشاره به این مطلب که در دفاع مقدس نقش زنان ویژه بوده است، گفت: قطعا هیچ جنبشی به نتیجه نمی‌رسد مگر آنکه زنان کنار جنبش قرار بگیرند، عنصر مقاومت با حضور زنان معنا پیدا می‌کند‌ و حماسه ساز است. در انقلاب اسلامی شکوهمند ایران شاهد حضور سازنده زنان بودیم و امروز عنصر مقاومت با حضور زنان قدرتمند شده است.

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم رسالت آسمانی خودش را با همراهی و پشتیبانی بانوی بزرگی مثل حضرت خدیجه کبری پیش برده است‌، همچنین موضوع امامت و رهبری جامعه اسلامی و جان فشانی بانوان قدرتمند و هنرمند و تداوم امر ولایت با نهضت بزرگ فاطمی تداوم پیدا کرده است و در روزهای سخت دفاع مقدس مادران و زنان عناصر اصلی بودند.

اسماعیلی ادامه داد: امروز اگر مردم غزه با مقاومتشان همه جهانیان را انگشت به دهان گذاشتند از میزان ایثار و مقاومتی بوده است که در وجود آنان کاشته شده است.

وی یادآور شد: در روزهای دفاع مقدس مادران، همسران و خواهران عناصر اصلی پیروزی انقلاب اسلامی بودند چرا که این زنان بودند که مردان را عازم جبهه‌ها می‌کردند. مگر می‌شود مردان نقش‌آفرینی کنند بدون حضور زنان، ما این تجربه را در انقلاب اسلامی به خوبی آموختیم.

وزیر ارشاد در ادامه افزود: در جمهوری اسلامی بنای تکریم و تعظیم این بزرگان را داریم، برگزاری بزرگداشت خبرنگار شهیده شیرین ابوعاقله در همین زمینه بود.

وی با اشاره به اهمیت ساخت فیلم، سرود و دیگر هنرها برای پاسداشت حماسه مردم غزه گفت: این حماسه مردم غزه باید با زبان هنر و رسانه ماندگار شود. برنامه امروز اعلام همبستگی هنرمندان شعرا اساتید دانشگاه و همه بخشهای جامعه با زنان غزه بود. زنان نقش اصلی را در این پیروزی مقاومت دارند و جبهه مقاومت این پیروزی بزرگ را مرهون زنان دلیر فلسطین است.

اسماعیلی تاکید کرد: داستان روایت جنگ علیه غزه از بعد اتفاق ۷ اکتبر آغاز شد و برای اولین بار رژیم صهیونیستی فضای رسانه ای را از دست داد چراکه حمایت از فلسطین در همه کشورهای دنیا به واسطه خون شهدا و ایثار زنان غزه به اوج خود رسید.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: تاریخ مقاومت بیش از صد ساله فلسطین آکنده از حضور زنان قدرت ساز این سرزمین است و هیچ مقطعی از نقش آفرینی زنان و دختران خالی نبوده است‌. قطعا هیچ جنبشی به نتیجه نمی‌رسد مگر آنکه همه آحاد جامعه و زنان کنار جنبش قرار بگیرند، انقلاب اسلامی یک نمونه این اتفاق است. عنصر مقاومت با حضور زنان معنا پیدا می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار