جشن خودکفایی ایران در تولید کاغذ برگزار می‌شود

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن خودکفایی تولید کاغذ در ایران خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۲۶۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
جشن خودکفایی ایران در تولید کاغذ برگزار می‌شود

محمد مهدی اسماعیلی در سمنان گفت: امسال برای نخستین بار ۱۵۵ میلیون نسخه کتاب درسی با کاغذ ایرانی چاپ شد.

وی افزود : در زمان آغاز بکار دولت سیزدهم، میزان تولید کاغذ در کشور حدود ۵ هزار تن بود که این رقم امروز به ۸۰ هزار تن رسیده و چند مجموعه تولید کاغذ در کشور آماده افتتاح است.

وی با اشاره به وعده دولت برای خودکفایی در تولید کاغذ حوزه تحریر و فرهنگ گفت: تولید کاغذ در این حوزه‌ها ۱۶ برابر افزایش یافته است و با توجه به آماده به افتتاح بودن چند مجموعه‌ تولید کاغذ در کشور امیدواریم ایران به زودی به صادر کننده کاغذ تبدیل شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه قیمت کاغذ ایرانی یک سوم کاغذ خارجی است بر لزوم افزایش کیفیت کاغذ داخلی به خصوص در زمینه کتاب کودک تاکید کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه محدودیتی برای واردات کاغذ وجود ندارد گفت: ماهانه هزار تن کاغذ در اختیار ناشران قرار می‌گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از ایجاد شرایط عضویت فعالان کتابفروشی‌ها در صندوق هنر کشور خبر داد و گفت: با عضویت این افراد در صندوق، آنها هم می‌توانند از مزایای بیمه و حمایت‌های دیگر برخوردار شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری موفق نمایشگاه کتاب در تبریز در دو هفته گذشته، از آمادگی برای برگزاری نظیر آن نمایشگاه کتاب در سمنان خبر داد و گفت: این وزارتخانه همه پشتیبانی‌های حوزه هنری فرهنگی و رسانه‌ای کنگره شهدای استان سمنان را بر عهده دارد و انتشار کتاب و تولید سمفونی ویژه برای این کنگره در دستور کار قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار