رئیس اداره آموزش ، ترویج و مشارکت های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی :

منابع طبیعی کشور متعلق به مردم است

تنها راه برای حفاظت از منابع طبیعی جلب مشارکت مردم است

کاشمر(پانا)- رئیس اداره آموزش ، ترویج و مشارکت های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت:« متأسفانه این ذهنیت در ذهن مردم به وجود امده است که جنگل‌بانان از زغمین های دولت محافظت می‌کنند بلکه از زمین های خود مردم مراقبت می‌کنند».

کد مطلب: ۱۴۲۶۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد
منابع طبیعی کشور متعلق به مردم است

اعظم ملایی ، رئیس اداره آموزش ، ترویج و مشارکت های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت : منابع طبیعی کشور متعلق به مردم است و تنها راه برای حفاظت از منابع طبیعی جلب مشارکت مردم است.

ملایی ، رئیس اداره آموزش ، ترویج و مشارکت های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت:« متأسفانه این ذهنیت در ذهن مردم به وجود امده است که جنگل‌بانان از زغمین های دولت محافظت می‌کنند بلکه از زمین های خود مردم مراقبت می‌کنند».

اعظم ملایی گفت :« ما به آن نقطه آرمانی که هدف ماست با کمک همین طرح ها، همین فعالیت ها می‌توانیم برسیم. ما باید بتوانیم کاری کنیم که اگر سازمان منابع طبیعی نبود، مردم، خودشان از منابع طبیعی کشور حفاظت کنند».

در ادامه ملایی اضافه کرد:«ما ۸میلیون هکتار عرصه منابع طبیعی و حدود ۱۰۰ نفر قرقبان در استان خراسان رضوی داریم. واین در برابر استانداردهای جهانی حدود ۱دهم آن کمتر است.»

وی اظهار کرد:«تنها راه برای حفاظت از منابع طبیعی جلب مشارکت مردم است چراکه ما نمی‌توانیم برخورد انتظامی داشته باشیم. ما باید از قدرت عظیم معلمان برای ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی در بین دانش آموزان استفاده کنیم.

وی در انتها حفاظت از محیط زیست را وظیفه همگانی دانست و گفت «معلمان باید برای دانش آموزان از فواید درخت مثال های عینی و قابل فهم بزنند تا دانش آموزان را به سمت درختکاری جذب کنند. ما هم باید همچون ائمه اطهار، دوستدار طبیعت باشیم و از آنان بیاموزیم».

خبرنگار پانا: سید صالح سالاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار