بزرگترین شهرک علمی فناوری منطقه در تهران احداث می‌شود

تهران (پانا) - شهردار تهران در دومین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان از احداث بزرگترین شهرک علمی فناوری منطقه در پایتخت کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۲۶۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
بزرگترین شهرک علمی فناوری منطقه در تهران احداث می‌شود

علیرضا زاکانی دراین رویداد افزود: سه ناحیه نوآور را در تهران مشخص و ۱۲ خدمت را در آنجا تعریف کرده‌ایم.

وی همچنین از ایجاد نمایشگاه دائمی علم و فناوری در پارک گفتگو خبر داد و اضافه کرد: برای ایجاد بزرگترین شهرک علم و فناوری منطقه زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار در پارک ولایت اختصاص داده شده و مجوز‌های آن هم اخذ شده است. همچنین ۹ کارخانه نوآوری در شهر تهران سامان می‌یابد.

معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایدرو هم در این مراسم با اشاره به سطوح بلوغ فناوری، پژوهش، نمونه سازی و توسعه استقرار دانش، همراستایی و جریان سازی همه ارکان موثر در زیست بوم صنعت دانش بنیان را ضروری توصیف کرد.

بابک احمدی افزود: در حوزه تشکیل شرکت‌های دانش بنیان اگر آشفتگی وجود داشته باشد، اتلاف منابع را خواهیم داشت.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران و رئیس مرکز تحقیقات شهر هوشمند ایران هم با اشاره به تغییرات و گذار‌های فناوری در عصر حاضر گفت: فناوری وارد تمام عرصه‌های زندگی شده و تقریبا تمام جوانب زیست بشر را در خود جمع کرده و این تغییرات به تحولات قابل توجه بین نسلی منجر شده است.

امین فرجی افزود: برای رسیدن به این سطح ابتدا بایستی تعریف درستی از شهر هوشمند ارائه داد و در ادامه باید در خصوص چیستی شهر‌های هوشمند تامل کرد. برای شهر هوشمند به اندازه تمام شهر‌ها در سراسر کره خاکی می‌توان تعریف ارائه داد چرا که در درجه اول شهر هوشمند برای حل چالش‌هایی ایجاد می‌شود که خواستگاه خاص هر نقطه شهری است بنابراین تعریف شهر هوشمند می‌تواند به تناسب شهر‌ها با تفاوت‌های فرهنگی، محیطی، اقتصادی و سیاسی متفاوت باشد.

در پایان وزیر صمت با بیان اینکه با برگزاری نمایشگاه در کنار همایش‌ها برای شرکت‌های دانش‌بنیان، فضایی جهت عرضه محصولات ایجاد خواهد شد گفت: این یک حرکت جدی است تا بتوانیم به واسطه آن صنعت کشور را هوشمند و دانش‌بنیان کنیم.

عباس علی‌آبادی افزود: در این فرصت از شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در رویداد می‌پرسم با توجه به مسائل و مشکلات موجود، چه اتفاقاتی در پیش است؟ باید منتظر چه چیزی باشیم؟ ما به عنوان دولت باید چه کنیم؟ شما باید چه قدم‌هایی بردارید؟ ما الان در کنار یکدیگر باید ببینیم در رقابت با دنیا قرار است چه کنیم؟

دراین رویداد که در راستای جریان‌سازی انقلاب صنعتی چهارم، به‌هم‌رسانی شرکت‌های دانش بنیان و صنایع بزرگ برگزار شد، فعالان ۲۵۰ شرکت دانش‌بنیان حضور داشتند. امضا و تبادل توافق‌نامه‌های متعدد بین شرکت‌های دانش بنیان و وزارتخانه‌ها از جمله برنامه‌های دومین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان است.

دومین رویداد ملی صنعت دانش بنیان با عنوان «انقلاب صنعتی چهارم و صنعت شهر هوشمند» با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس‌جمهور، وزرای صمت، ارتباطات و علوم، تحقیقات و فناوری و شهردار تهران در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار