معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش ورامین:

هدف از گرامیداشت هفته بسیج، ترویج روحیه رزمندگان در مقابله با توطئه‌ بیگانگان است

ورامین (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان ورامین، هدف از گرامیداشت هفته بسیج را ترویج روحیه انقلابی رزمندگان در راستای مقابله با توطئه‌ها و تحریکات بیگانگان برشمرد و شهدا و بسیج را دو عنصر اساسی در تاریخ ملت دانست.

کد مطلب: ۱۴۲۶۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد
هدف از گرامیداشت هفته بسیج، ترویج روحیه رزمندگان در مقابله با توطئه‌ بیگانگان است

حامد مهدیان، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان‌ورامین ضمن گرامیداشت هفته بسیج، بر این رویداد مهم و ارزشمند به پانا بیان کرد: «هفته بسیج، به‌عنوان یکی از رویدادهای مهم تعاملی و شاد است که در عین حال فرصت مناسبی برای تبیین و ترویج ارزش‌های اسلامی و انقلابی به شمار می‌رود. بسیج از اولویت‌های مهم نظام جمهوری اسلامی ایران به‌شمار می‌رود و هدف عمده آن ترویج خودکفایی، تحکیم همدلی و اتحاد، تبیین مفاهیم دینی و تربیت انسان‌های سالم و پویا است.»

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان‌ ورامین، ادامه داد: «طی این هفته، شعارهای مختلفی در خصوص ترویج ارزش‌های اسلامی و نهضت بسیج بیان می‌شود. معمولاً به مناسبت هفته بسیج، برنامه‌هایی در شهرهای مختلف برگزار می‌شود که از جمله آن کاروان‌های جهادی، نمایشگاه‌‌‌ها، کنسرت‌ها، نمایش‌های تئاتری، مراسم های خیریه و... است. این هفته به‌عنوان یک رویداد ملی در ایران شناخته می‌شود که در جهت ترویج و تربیت نیروی بسیجی و جذب اعضای جدید با هدف توسعه فعالیت‌های بسیجی در کشور برگزار می‌شود.»

مهدویان افزود: «هدف از برگزاری هفته بسیج، ترویج اسلامی اصیل و انقلابی، تحقق نظام برای کشور و مقابله با توطئه‌ها و تحریکات بیگانگان است. در این هفته، افراد به مراسم‌های مختلفی می‌روند تا احساس ارتباط بیشتری با نظام و ایدئولوژی جمهوری اسلامی داشته باشند. علاوه بر این، از برگزاری هفته بسیج به عنوان یک ابزار مهم برای ایجاد همبستگی و اتحاد در جامعه استفاده می‌شود. این رویداد با توجه به مشارکت فراوان افراد، می‌تواند باعث تقویت اراده و ایثار جمعی شود. هفته بسیج به عنوان یکی از رویدادهای فرهنگی، می‌تواند زمینه‌ساز ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد. به عنوان مثال، در این هفته، ارزش هایی مانند ایثار، وفاداری به نظام و تلاش برای تحقق اهداف ملی و انقلابی تاکید می‌شود.»

مهدیان در رابطه با بسیج اظهار کرد: «بسیج یک واژه‌ای است که در ایران به معنای تحریک و تشویق مردم به همکاری و همدلی در راستای دفاع از کشور و حفظ امنیت و امانت ملی به کار می‌رود. بسیج در اصل یک نهاد نظامی است که با هدف تحریک و تشویق مردم به شرکت در فعالیت‌های دفاع مقدس، حفظ امنیت کشور و حضور فعال در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی تشکیل شده است.»

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان ورامین شهدا و بسیج را دو عنصر اساسی در تاریخ دانست و بیان کرد: «شهدا و بسیج، دو عنصر اساسی در تاریخ هر ملتی هستند که نقش بسیار مهمی در حفظ استقلال و امنیت کشور دارند. شهدا، آنانی که به روحانیت و اعتقادات خود پایبند بوده و برای دفاع از ارزش‌های ملی و مذهبی خود جان خود را فدا کرده‌اند. آن‌ها نماد شجاعت، ایثارگری و عشق به وطن هستند. بسیج نیز گروه‌های مردمی هستند که با حضور فعال در حفاظت از کشور، تامین امنیت عمومی و حضور در عرصه‌های جبهه دفاع مقدس، نقش بسزایی در تحقق این امور دارند. آن‌ها با تلاش و تحمل سخت‌ترین شرایط، به حفظ استقلال و سرزمین خود مشغول هستند. بسیج و شهدا با همکاری و همپوشانی نقش‌های خود، به گونه‌ای منحصر به فرد به حفظ استقلال کشور کمک می‌کنند. آن‌ها با قلب پاک و عزم استوار، به دفاع از سرزمین خود پرداخته و با فداکاری بی‌پروایی جان خود را فدای ملت کرده‌اند.»

وی ضمن تاکید بر آثار اقدامات جاودانه شهدا بر جامعه‌اسلامی، خاطرنشان کرد: «اثر شهدا در زندگی یک جامعه بسیار بزرگ و قابل توجه است. شهدا با ایمان و اصرار خود به دفاع از ارزش‌ها و مبارزه با ستم و ظلم، نقش بسیار مهمی در تحولات تاریخی یک جامعه داشته‌اند. شهدا با قربانی کردن خود و فداکاری در راه ایدئولوژی‌های خود نقش بسیار موثری در شکل‌دهی به آینده یک جامعه داشتند. آن‌ها با اعتقاد به اصول و ارزش‌های خود توانستند نفوذ عمیقی در فرهنگ و هویت یک ملت پیدا کنند. اثر شهدا در زندگی ما به عنوان نسل پس از آن نقش بسزایی دارد. آن‌ها با قربانی کردن خود، به ما الگو و الهام بخش هستند تا به دفاع از حقوق و عدالت در جامعه خود بپردازیم.»

وی از اجرای برنامه‌هایی در رابطه با این هفته در شهرستان ورامین خبر داد و گفت: «در این هفته در شهرستان ورامین نیز برنامه‌هایی به منظور ایجاد هم‌افزایی و همبستگی بین اقشار مختلف جامعه و تقویت روحیه نیروهای بسیجی برگزار می‌شود. به عنوان مثال، اقداماتی مانند برگزاری مراسم قرائت قرآن و نماز جماعت، سخنرانی‌ها و کارگاه‌های آموزشی درباره‌ی مفاهیم دفاع مقدس، کمپین‌های ترویجی و ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، محفل های انس با شهدا، برگزاری نمایش‌ در مدارس به منظور آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با اهداف بسیج و... جزو اقداماتی است که در این هفته در شهرستان ورامین انجام می‌شود.»

مهدویان در پایان افزود: «در نهایت، هفته بسیج به عنوان یک تجربه هیجان‌انگیز برای اعضای سپاه و بسیجیان به شمار می‌آید. آن‌ها در طول این رویداد فرصت دارند تا افتخارات خود و مشارکت در ماموریت‌های امنیتی و دفاعی را به نمایش بگذارند و در این راه خود را تقویت کنند. به طور کلی، برگزاری هفته بسیج با تمرکز بر ارتقای اراده و تفکر انقلابی شهروندان و ترویج ارزش‌های قرآنی-انقلابی، می‌تواند به بهبود شرایط جامعه ایران و تحقق اهداف نظامی کمک شایانی کند.»

دانش‌آموزان خبرنگار: پریا یاراحمدی/معصومه حاجی پور شندی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار