مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ اصفهان:

یکی از مهارت‌های اساسی در مدارس مهارت نه گفتن است

اصفهان (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 اصفهان گفت یکی از مهارت‌های اساسی که باید در سطح مدارس به دانش‌آموزان آموزش داد، مهارت نه گفتن است.

کد مطلب: ۱۴۲۶۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد
یکی از مهارت‌های اساسی در مدارس مهارت نه گفتن است

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ اصفهان در گفت‌وگو با پانا در هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: «ما در سطح مدارس، مهارت های ده گانه را باید به دانش آموزان آموزش دهیم. این دانش آموزان بعدا با همین مهارت ها در آینده به عنوان یک شهروند سالم و متعادل، شهروندی که مطلع از همه قوانین باشد، وارد اجتماع می شود که یا بحث دانشگاه یا سربازی یا تشکیل خانواده و یا مسیر شغلی را انتخاب می کند.»

علیرضا اکبرپور افزود: زیربنای همه اینها آموزش مهارت تصمیم گیری، تصمیم سازی، مهارت حل مساله، مهارت ارتباط فردی، ارتباط بین فردی و تعامل است.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از مهارت های اساسی که ما باید در سطح مدارس به دانش آموزان آموزش بدهیم مهارت نه گفتن است، یعنی این که دانش آموز مواقعی که در معرض خطر قرار می گیرد یا در معرض یک تعارف نامعقول یا غیرمنطقی قرار می گیرد گ، بتواند به راحتی از خود دفاع کند، یعنی به مرحله ای از شناخت و خودمراقبتی رسیده باشد که به راحتی بتواند در مقابل پیشنهاد منفی و نامعقول این توانایی را داشته باشد که کلمه دو حرفی "نه"را به کار گیرد.

اکبرپور تصریح کرد: این آموزش ها در متن و محتوای کتاب‌های درسی ما گنجانده شده است، ولی مشخصا ما در قالب فعالیت های پرورشی، در قالب انواع کتاب‌های مهارتی که در سطح مدارس توسط همکاران عزیز و گرانقدر ما تدریس می شود. به مهارت نه گفتن هم پرداخته شود. ضمن این که مشاوران مدارس و فعالین ما در حوزه پرورشی و دبیران و مدیران همه آمادگی دارند تا تجربیات خود را در رابطه با این مهارت اثرگذار در طبق اخلاص قرار دهند.

دانش آموز خبرنگاران: هسستی جعفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار