رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور مطرح کرد؛

سالانه باید 70 مدرسه 18 کلاسه جدید ساخته شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه در ورودی و خروجی پذیرش دانش‌آموز به جهت کمبود فضا توازن برقرار نیست، گفت عملا باید ۷۰ مدرسه ۱۸ کلاسه جدید در سال ساخته شود.‌ 

کد مطلب: ۱۴۲۶۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد
سالانه باید 70 مدرسه 18 کلاسه جدید ساخته شود

حمیدرضا خان‌محمدی در گردهمایی نیک‌اندیشان مدرسه‌سازی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه باید برای مسئله رشد و پیشرفت یکپارچه کشور در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کرد، اظهار کرد: در ورودی و خروجی پذیرش دانش‌آموز به جهت کمبود فضا توازن برقرار نیست، عملا باید ۷۰ مدرسه ۱۸ کلاسه جدید در سال ساخته شود.‌

وی ادامه داد: همچنین علاوه بر مسئله کمبود مدرسه و فضای آموزشی و تربیتی، مسئله مهاجرت از کشور های همسایه را شاهد هستیم که با توجه به مدرسه‌سازی و مدرسه‌یاری گروه‌های جهادی تا حدودی این مهم جبران خواهد شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پایان خاطر نشان کرد: شما عزیزان با نیت خیر و الهی به میدان آمده و تلاش می‌کنید تا به مجموعه آموزش و پرورش کمک کنید. نیک‌اندیش بودن مفهوم عمیقی دارد شما به خداوند متعال وصل هستید و این اتصال را به دل‌های کودکان این سرزمین گره زده‌اید، حضور مومنانه و جهادی شما در امر مدرسه‌سازی دل‌های بسیاری از افراد را شاد می‌کند.

در ادامه غلامعلی حداد عادل عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این مراسم، با ابراز خوشحالی از حضور در جمع خیران مدرسه‌ساز، گفت: مدرسه‌سازی واقعا کار بزرگی است که ثواب و آثار آن بسیار فراوان و ماندگار است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آموزش و پرورش دارای برکات زیادی است، گفت: جهل و بیسوادی منشأ هزار مفسده است و آنکه مدرسه می‌سازد در واقع جلوی فساد را هم می‌گیرد و این ارزش کار خیران مدرسه‌ساز را می‌رساند.

حداد عادل با ابراز اینکه آموزش و پرورش قوی لازمه ایران قوی است، تصریح کرد: برای رشد و پیشرفت واقعی و مستمر کشور راهی جز آموزش و پرورش نیرومند نداریم.

وی ادامه داد: اگر نبض امروز آموزش وپرورش را بگیرید، فردای ایران را می‌بینید، اگر امروز نظام آموزش و پرورش درست کار کند فردای ایران درست می‌شود.

حدادعادل با اشاره به حدود ۷۰ سال سابقه فعالیت و کار در آموزش و پرورش، گفت: سیستان و بلوچستان سرزمین بزرگی است، من هوش و استعداد بچه‌های این خطه را درک کرده‌ام و بزرگترین و ارزشمندترین سرمایه ما استعداد فرزندان ماست باید آنرا قدر بدانیم و به شکوفایی و بالندگی برسانیم.

وی با تاکید بر این موضوع که ایران آباد نخواهد شد مگر اینکه همه جای ایران آباد شود، افزود: اگر ما شهرهای بزرگ و مرفه را بسازیم اما از مناطق محروم غفلت کنیم، تاثیرات نامطلوب فراوانی بر جامعه و کشور خواهد داشت که معضلات حاشیه‌نشینی از جمله آن‌هاست که تهدیدهای زیادی هم در حوزه آسیب‌های اجتماعی و هم مدیریتی و امنیتی خواهد داشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان تاکید کرد: نباید از اهمیت مدرسه‌سازی غافل شویم و در کنار آن بتوانیم معلم تربیت کنیم، تا کمبودها را جبران کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار