نکوداشتی برای پدر تعلیم و تربیت ایران

بیرجند (پانا)- مراسم نکوداشت استاد غلامحسین شکوهی، پدر تعلیم و تربیت ایران در شهر خوسف برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۲۴۷۷۴
لینک کوتاه کپی شد
نکوداشتی برای پدر تعلیم و تربیت ایران

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در این مراسم گفت: استاد شکوهی یکی از مفاخر بزرگ حوزه تعلیم و تربیت است، او کسی بود که رویکرد و فرهنگش متأثر از فرهنگ غرب نشد و بعد از کسب مدارک علمی به کشور خود بازگشت و مردم و جامعه اسلامی از علم و ایمانش بهره مند شدند.
سید رضا طالبی افزود: ای کاش بسیاری از تحصیل کنندگان که نظام و کشور برای آنان هزینه کرد و به مدارج عالی رسیدند، این احساس تکلیف را می داشتند و به کشور بر می گشتند و به مردم خدمت میکردند.

فرماندار خوسف هم گفت: خوسف شهری به بلندای تاریخ تعلیم و تربیت، فرهنگ و اصالت است و به مهمان نوازی شهرت دارد و مردمانی قانع و سخت کوش در این سرزمین زندگی می کنند و خوسف دیار عالمان معلم و استادان متعلم است.
سید علی حسینی با بیان اینکه دکتر غلامحسین شکوهی نخبه فرهنگی و چهره ماندگار تعلیم و تربیت است، افزود: قلم هایش پر تیراژ و نفسش مسیحایی بود که شاگردان به دور حلقه معرفت و تعلیم و تربیت جمع کرد و تا پایان عمرش از یادگرفتن، فاصله نگرفت.
وی با اشاره به تأکید دکتر شکوهی که برای نتیجه دادن کوشش های تربیتی خود باید به گذشته خود بیندیشیم و فرهنگ خود را بشناسیم، گفت: ایشان به باورها و سنت ها و میراث فرهنگی هر منطقه اعتقاد داشتند و همه کوشش ها ریشه در باورهای دینی و ملی ما دارد و سبب شد تا دکتر شکوهی پایبند به این منطقه باشد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خوسف نیز در این مراسم گفت: شهرستان خوسف علاوه بر داشتن معادن بسیار، مفتخر به وجود بزرگان و مفاخر بسیاری است.

محمدحسین خسروی عیلکی ادامه داد: خودباوری و هویت و اصالت را در بین دانش آموزان این منطقه افزایش خواهیم داد تا در جای پای دکتر شکوهی ها قدم بگذارند و افتخارآفرین شوند.

وی در پایان بیان کرد: ما دانش آموزان امروزی را باور داریم و هیچ چیز از دکتر شکوهی ها کم ندارند و می توانند به این مقام دست یابند و به توانمندی های خود پی ببرند و وضعیت ایشان در گذشته را با وضعیت امروز خود مقایسه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار