‫جلسه شورای راهبردی کارورزی با حضور مدیرکل امور تربیتی‌ برگزار شد

تهران (پانا) - شورای کارورزی دانشگاه فرهنگیان با حضور ‌مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۲۳۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد
‫جلسه شورای راهبردی کارورزی با حضور مدیرکل امور تربیتی‌ برگزار شد

به گزارش روابط عمومی ‌معاونت پرورشی و فرهنگی، امیر تجلی‌نیا مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در این شورا، ضمن تشکر از برگزاری جلسه از سوی همکاران حوزه کارورزی سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان، ابراز امیدواری کرد با تشکیل جلسات مستمر نمایندگان معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و اعضای شورای کارورزی دانشگاه فرهنگیان، بتوانیم برنامه مناسبی برای دانشجومعلمان رشته های امور تربیتی، راهنمایی و مشاوره داشته باشیم تا شاهد اثربخشی بیشتری باشیم.

وی ادامه داد: باید بتوانیم با هماهنگی دانشگاه فرهنگیان، دانشجومعلمان را با مشکلات روز و فضای مجازی و خطراتی که برای دانش‌آموزان ایجاد می‌شود آشنا کنیم همچنین باید تلاش کنیم نحوه خودمراقبتی در بحث مشاوره اجرا شود. باید دانشجومعلمان در کارورزی علاوه بر آموزش از طریق استاد و معلم راهنما، با فعالیت‌های مرتبط و تخصصی آن رشته‌ها در مدارس آشنا شوند.

تجلی‌نیا در ادامه به معرفی سامانه‌های تخصصی معاونت پرورشی و فرهنگی "نماد" و "نورینو" پرداخت و اعلام کرد: برای آشنایی ذی‌نفعان کارورزی (استادان، مدیران و معلمان راهنما و دانشجویان کارورزی) از این سامانه‌ها، اعلام همکاری و مساعدت شده است.

‌در این جلسه، اعضای شورای کارورزی و اساتید هیات علمی دانشگاه فرهنگیان نیز درمورد نیازسنجی و اولویت‌بندی موضوعات محتوایی و اجرایی کارورزی دانشجومعلمان رشته‌های (امور تربیتی و راهنمایی و مشاوره) و راه‌های ارتقای سطح صلاحیت‌های حرفه‌ای دانشجو‌معلمان و مهارت‌های مورد نظر در عرصه شغلی مطالبی را بیان کردند و درخصوص مشکلات و معضلات دانشجومعلمان این دو رشته در مدارس تجربی وابسته آموزشی و نحوه همکاری ادارات کل، مناطق و مدارس آموزش و پرورش ایراد کردند این افراد همچنین خواستار حل مشکلات و معضلات موجود در سایه تعامل و استمرار این گونه جلسات شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار