مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با موادمخدر مطرح کرد؛

اعلام جزئیات برگزاری اولین نمایشگاه عمومی «یاریگران زندگی»

دانش‌آموزان می‌توانند از طریق مدارس در نمایشگاه عمومی «یاریگران زندگی» حضور داشته باشند

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با موادمخدر جزئیات برگزاری اولین نمایشگاه عمومی «یاریگران زندگی» را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۴۲۳۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد
اعلام جزئیات برگزاری اولین نمایشگاه عمومی «یاریگران زندگی»

تهمینه باهری، مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با موادمخدر در یک برنامه تلویزیونی درخصوص موضوع «نمایشگاه یاریگران زندگی» اظهار کرد: نمایشگاه یاریگران زندگی با هدف پیشگیری از مصرف مواد مخدر است با شعار «یاریگر هم باشیم» که برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود. با توجه به اینکه مهم‌ترین بحث پیشگیری از مصرف مواد مخدر و پیشگیری از سایر آسیب‌های اجتماعی از خانواده‌ها آغاز می‌شود و آموزش‌هایی که در خانواده‌ها داده می‌شود برای همیشه تا بزرگسالی در ذهن افراد باقی می‌ماند و این آموزش‌ها اثربخش و پایدار است برای همین مهم است که خانواده‌ها با روش‌های پیشگیری از مصرف مواد مخدر آشنا باشند.

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با موادمخدر ادامه داد: روش‌های پیشگیری از مصرف مواد مخدر روش‌های استانداری هستند که در همه جای دنیا اثربخشی آنها ثابت شده است. عاملی که باعث می‌شود فرد به سمت مصرف مواد مخدر گرایش پیدا کند یکسری عوامل خطر و عوامل محافظ وجود دارد و خانواده‌ها مهم‌ترین نقش را در این زمینه دارند.

وی اضافه کرد: آموزش‌هایی که در خانواده اتفاق می‌افتد و مهارت‌هایی که فرزندان کسب می‌کنند، پایدار است و تا بزرگسالی همراه آنها می‌ماند. برای ما مهم است که خانواده‌ها را با این روش‌ها آشنا کنیم. این اتفاق در نمایشگاه مذکور اتفاق می‌افتد. نمایشگاه یاریگران زندگی از فردا 25 آبان ماه آغاز می‌شود و تا دوم آذرماه در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب از ساعت 9 صبح تا 19 ادامه دارد و بازدید برای عموم آزاد است.

باهری تصریح کرد: در این نمایشگاه برنامه‌های جانبی از جمله مشاوره، نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود و هنرمندان و ورزشکاران نیز در نمایشگاه حضور دارند و برای گروه‌های سنی مختلف برنامه‌های آموزشی خاصی پیش‌بینی شده است.

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با موادمخدر خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان می‌توانند از طریق مدارس در نمایشگاه حضور داشته باشند و خانواده‌ها نیز با فرزندان خود حضور داشته باشند. در واقع نمایشگاه نقطه اتصالی بین خانواده‌ها است که می‌توانند آگاه شوند که برای پاسخ به سوالات‌شان از چه مسیری اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار