استاندار اردبیل:

رسالت اصلی ما در حوزه صنایع‌دستی شروع حرکتی نو است

اردبیل(پانا) - استاندار اردبیل گفت رسالت اصلی در حوزه صنایع‌دستی شروع حرکتی نو با برنامه‌ای جدی و منسجم است.

کد مطلب: ۱۴۲۳۶۱۶
لینک کوتاه کپی شد
رسالت اصلی ما در حوزه صنایع‌دستی شروع حرکتی نو است

سید حامد عاملی، استاندار اردبیل در آئین تجلیل و تکریم هنرمندان دارای نشان اصالت ملی، در محل مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی اظهار کرد: رسالت ما امروزه در حوزه صنایع‌دستی شروع حرکتی نو با برنامه‌ای جدی و منسجم است و باید ظرف یک سال آینده این برنامه را محقق کنیم.

وی افزود: در دنیای امروز رویکرد جدید صنایع‌دستی تأمین و برآورد هنرمندانه نیازهای بشری است که ما نیز باید خود را با رویکرد جهانی همراه کنیم و نگاه دنیا به این مقوله را بشناسیم و مطابق با آن حرکت کنیم.

استاندار اردبیل با بیان اینکه قدردانی از هنرمندان صنایع‌دستی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ادامه داد: ما باید با حمایت از این هنرمندان بتوانیم سرمایه خود در زمینه صنایع‌دستی را که حاصل صدها سال فرهنگ و تمدن منطقه است به دنیا ارائه دهیم.

عاملی با اشاره به اهمیت امر آموزش در حوزه صنایع‌دستی، بیان کرد: آموزش صنایع‌دستی در سال‌های اخیر با رکود نسبی روبرو بوده اما باید جدی‌تر به این حوزه وارد شویم و ما آماده هستیم هر امکاناتی که برای توسعه آموزش صنایع‌دستی لازم است را فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه ملی صنایع‌دستی نیز یکی از مطالبه‌های صنعتگران اردبیلی است که متأسفانه چندسالی با تعطیلی روبرو بوده و ما در این مورد نیز از برگزاری نمایشگاه استقبال می‌کنیم و مقدمات آن را فراهم خواهیم کرد.

توحید دلاور قوام ،معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز گفت: در حوزه صنایع دستی این استان حدود ۲۰ هزار نفر در ۶۰ رشته فعالیت می‌کنند.

وی افزود: آن عده از این هنرمندان که مشاغل دولتی ندارند، تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری هستند و طبق تمهیدات دولت، افراد بیشتری از این قبیل هنرمندان برای سال ۱۴۰۳ از پوشش بیمه برخوردار خواهند شد.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اظهار کرد: ۱۲ هنرمند صنایع دستی استان اردبیل به تازگی از وزارتخانه متبوع مهر یا نشان اصالت هنر دریافت کرده بودند و سه بانونی پیشکسوت نیز در حوزه بافت جاجیم و گلیم داریم که امروز به اتفاق تنی چند از هنرمندان دارای نشان اصالت هنر، تجلیل شدند.

دلاور قوام ادامه داد: مرحومه شریف زاده از شهرستان خلخال دیگر بانوی خلاق حوزه صنایع دستی بود که در شالبافی شهرت داشت و امروز از خانواده ایشان نیز تجلیل به عمل آمد و خوشبختانه بعد از او که آخرین نسل شالبافان سنتی خلخال و استان اردبیل بود، چند شاگرد ایشان راه و هنر استاد خود را ادامه می‌دهند.

وی تصریح کرد: هنر صنایع دستی با رشته‌های متنوع در استان اردبیل، بسیار بالنده و پویاست به طوری که عنبران به عنوان شهر گلیم و اصلاندوز به عنوان شهر ورنی معرفی شده است و امسال شهرستان خلخال را به عنوان شهر جاجیم معرفی خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار