اسماعیلی:

۱۵۵ میلیون کتاب درسی با کاغذ داخلی منتشر شد

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از انتشار ۱۵۵ میلیون کتاب درسی با کاغذ داخلی خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۲۳۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد
۱۵۵ میلیون کتاب درسی با کاغذ داخلی منتشر شد

محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: چند کشور همسایه نشست‌هایی را برای اصحاب فرهنگ و هنر پیش‌بینی شده است که اتفاق خوبی در راستای همگرایی و انسجام بیشتر خواهد بود.

وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور در اجلاس ریاض مصوبه شورای فرهنگی در خصوص نسل کشی کودکان و زنان فلسطینی را به عنوان پیشنهاد برای کل جهان اسلام‌ مطرح کردند، که با استقبال سایر کشور‌های عضو در اجلاس واقع شد.

وی درباره تغییر نام شب یلدا و چهارشنبه سوری نیز گفت: ما با نااخلاقی مواجهیم. چهارشنبه سوری و شب یلدا یک مناسبت است اما برای فرهنگسازی و تقویت همسایگان این عنوان گذاشته شد. عناوین کاملا حفظ شده است.

وی افزود: ما در این دولت بحث‌مان احترام و تکریم میراث ملی است. ابهام و عجله نباید مانع دیده شدن دستاوردها شود.

میزان فروش فیلم‌ها در این دوره نسبت به کل ادوار سینمای ایران بی‌نظیر است

اسماعیلی سفر رئیس جمهور به ازبکستان و تاجیکستان و دستاوردهای آن را ارزنده توصیف کرد و گفت: طبق تفاهم انجام شده بین شهرهای تاریخی ایران و ازبکستان از جمله شهرهای سمرقند و اصفهان، بخارا و همدان در این سفر پیوند تاریخی را برقرار کردیم. در تاجیکستان هم بین شهرهای خجند و یزد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی برقرار شد. همچنین گسترش تعاملات فرهنگی، حضور گسترده ایرانی‌ها و لغو روادید با تاجیکستان از جمله اتفاقات مهمی بود که در این سفر رخ داد و به زودی ترکمن‌ها در تهران و روس ها در اصفهان چندین هفته فرهنگی را برگزار خواهند کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برگزاری هفته فرهنگی در قطر در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: رفت و آمد بین ایران و کشورهای همسایه در حال رایزنی و انجام است.

اسماعیلی با اشاره به برگزاری تعداد بیشمار کنسرت در کشور عنوان کرد: رونق فرهنگ و هنر در دولت سیزدهم شکل گرفته است و علاوه بر رشد در حوزه کتاب، در حوزه اجرای صحنه‌ای، برگزاری کنسرت و سینما رکوردهای جدیدی ثبت شد. به عنوان مثال در جدول فروش فیلم‌های سینمایی، در صدر جدول فروش بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان و فیلم دوم بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان فروش داشته است که در تمام تاریخ سینما این میزان فروش و این نحوه استقبال بی نظیر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه تئاتر خاطرنشان کرد: تئاتر فاخری در تالار وحدت با همکاری حوزه هنری و بنیاد رودکی با اسم «کلنل» در حال اجرا است که از آثار فاخر در این حوزه است و امیدوارم همه از این تئاتر استقبال کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار