معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد:

برگزاری پویش «نذر کتاب، نذر اندیشه» در مدارس آموزش و پرورش استان اصفهان

اصفهان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش از برگزاری پویش «نذر کتاب، نذر اندیشه» در مدارس آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۲۳۰۹۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری پویش «نذر کتاب، نذر اندیشه» در مدارس آموزش و پرورش استان اصفهان

مهدی نم نبات، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: نذری که می‌تواند در تأمین غذای روح افراد جامعه تأثیرگذار باشد، «نذر کتاب» است.

وی ادامه داد: این نوع نذر علاوه بر ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی می‌تواند با در اختیار قراردادن کتاب‌های مفید، در بالندگی آگاهی افراد جامعه به‌ویژه دامش آموزان در خصوص مسائل مختلف اجتماعی، فرهنگی و یا حتی اقتصادی به‌ویژه دانش‌آموزان تأثیرگذار باشد.

نم نبات بیان کرد: امور و فعالیت‌های عام‌المنفعه و خداپسندانه علمی و آموزشی در جامعه رویکرد مؤثری است که در چند سال گذشته در اصفهان اجرا شده است و امسال نیز، همچون سال گذشته اجرای طرح پویش «نذر کتاب؛ نذر اندیشه» با هدف ایجاد بستر مناسب برای فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی برای دانش‌آموزان و تقویت کتابخانه‌های کلاسی و آموزشگاهی در دستور کار قرار گرفته تا افراد یا خانوارهایی که دیگر نیازی به کتاب‌های خود ندارند، بتوانند آن‌ها را در اختیار دیگران قرار دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی استان اصفهان تصریح کرد: آموزش و پرورش استان اصفهان با هدف ایجاد بستر مناسب برای فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی برای دانش‌آموزان و تقویت کتابخانه‌های کلاسی و آموزشگاهی نیازمند همکاری خانواده‌های محترم علاقه‌مند به امور فرهنگی تربیتی دانش‌آموزان است؛ به این شکل که در مرحله اول، کُتب اهدایی خانواده‌های محترم در قالب نذر در کتابخانه کلاسی (دوره ابتدایی) و یا آموزشگاه (دوره متوسطه) محل تحصیل فرزندان مورداستفاده قرار خواهد گرفت و در مرحله دوم، کُتبی که متناسب با سن و دوره تحصیلی نباشد به مدارس نیازمند در شهر یا استان (مدارس محروم و عشایری) تقدیم خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار