مدیر آموزش و پرورش منطقه ۸ تهران:

قرآن کتاب هدایت بشر و چگونه زندگی کردن است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه 8 تهران عنوان کرد قرآن کتاب هدایت زندگی بشر است که سعادت جاودانه در پرتو قرآن تحقق پیدا می کند و قرآن روش درست زیستن را به انسان می‌آموزد و برنامه‌ای را که در برگیرنده تمام ابعاد زندگی انسان و تضمین‌کننده سعادت فردی و اجتماعی، دنیوی و اخروی بشر است را ارائه می‌دهد.

کد مطلب: ۱۴۲۲۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
قرآن کتاب هدایت بشر و چگونه زندگی کردن است

به مناسبت گرامیداشت و روزشمار هفته قرآن، عترت و نماز اولین جلسه شورای قرآن، عترت و نماز با حضور علی آمره مدیر آموزش و پرورش منطقه 8 تهران، اعضای شورای معاونین، نمایندگان دارالقرآن ها و نمایندگان مدیران ابتدایی و متوسطه ١ و ٢ در سالن شورا برگزار شد.

علی آمره، مدیر آموزش و پرورش منطقه 8 تهران ضمن تشکر از برپایی این جلسه اظهار کرد: قرآن کتاب هدایت زندگی بشر است که سعادت جاودانه انسان در پرتو آن تحقق پیدا می کند. قرآن روش درست زیستن را به انسان می آموزد و برنامه ای را که در برگیرنده تمام ابعاد زندگی انسان و تضمین کننده سعادت فردی و اجتماعی و دنیوی و اخروی اوست را ارائه می دهد.

وی افزود: آموزش و پرورش یکی از نهادهای مهم در تکوین هویت دینی دانش آموزان است که همواره از اهداف تخریبی دشمن بوده و در حال حاضر جوانان، مهمترین قشر جامعه در فضای مجازی مورد هدف هجمه های دشمنان قرار گرفته است و قصد دشمن، تضعیف و سلب هویت دینی و مذهبی دانش آموزان است. انس دانش آموزان با قرآن سبب خواهد شد تاثیر ات تربیتی آموزه های دینی، قرآنی در دانش آموزان بروز کند و آنان را به رشد و تعالی برساند و در برابر دشمنان حفظ کند.

آمره در خصوص نماز و آثار نماز در تربیت دانش آموزان بیان کرد: بکارگیری عمل و زبان روز و برقراری ارتباط صحیح با دانش آموزان و جذابیت در دعوت به نماز می تواند موجب علاقمندی و حضور دانش آموزان در نمازخانه مدارس شود و همچنین در خصوص نقش و اهمیت مسائل مذهبی فرهنگی و پرورشی و تعلیم آموزه های قرآنی در تربیت دانش آموزان، برگزاری دوره توانمندسازی ائمه جماعت، کیفیت بخشی طرح آموزش عملی نماز و فعالیت مساجد، موارد و نکاتی را بیان کرده و بر لزوم برنامه ریزی دقیق و منسجم برای ترویج فرهنگ قرآنی در بین دانش آموزان تاکید داشت و در پایان نیز حاضران نکته نظرات و پیشنهادات خود را در راستای همکاری در زمینه اشاعه فرهنگ اقامه نماز، قرآن و عترت بیان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار