معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری:

نقش اولیا در تاثیربخشی برنامه فراگیر پرورشی حائز اهمیت است

شهرری یک (پانا) _ معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری، نقش اولیا در تاثیربخشی برنامه فراگیر پرورشی را حائز اهمیت دانست و گفت: برنامه فراگیر پرورشی فرهنگی مدرسه بر اساس ۵ هدف تنظیم‌ شده‌است که این اهداف؛ ایمان، امید، هویت، نشاط و خردورزی هستند.

کد مطلب: ۱۴۲۲۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد
نقش اولیا در تاثیربخشی برنامه فراگیر پرورشی حائز اهمیت است

رحمت‌اله قاسمی‌پور، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری در دوره مدیریت آموزشگاهی مدیران جدیدالانتصاب در سالن جلال آل احمد اداره آموزش و پرورش ناحیه‌یک شهرری، مطالعه آیین‌نامه‌های اجرایی مدارس را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: مدیران مدارس به‌ویژه مدیران جدیدالانتصاب می‌بایست مطالعه و توجه به آیین‌نامه‌های مالی، امتحانات و اردوها را اولویت کار خود قرار دهند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری در ادامه بیان‌کرد: مدیر مدرسه، محور اصلی در روند پیشروی فعالیت‌های مدرسه است و مدیران ما بایستی با مدیریت مناسب و در نظر گرفتن ملاحظات، نظارت کامل و جامعی بر تحقق اهداف داشته‌باشند.

قاسمی‌پور افزود: از طرفی لازم‌است مدیران علاوه‌بر مطالعه دقیق آیین نامه اجرایی مدارس، به‌فوریت هایی که در مدرسه به وجود می آید و همچنین نکات حراستی که علیرضا شوکتی، کارشناس مسئول حراست آموزش و پرورش ناحیه‌یک شهرری در این جلسه بیان‌کردند، هم توجه ویژه داشته‌باشند.

وی در ادامه در رابطه با برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی مدارس کشور، عنوان‌کرد: برنامه فراگیر پرورشی فرهنگی مدرسه بر اساس ۵ هدف تنظیم‌ شده‌است که این اهداف؛ ایمان، امید، هویت، نشاط و خردورزی هستند و ذیل هر کدام از این موارد یک برنامه محوری نیز تعریف شده.

این مقام مسئول در ادامه تأکید کرد: برنامه‌ فراگیر پرورشی با توجه به اهدافی که گفته‌شد و با امکانات مدارس اجرا خواهد شد؛ یکی از اهداف پایه ایمان است که فعالیت محوری آن اقامه نماز جماعت است.

قاسمی‌پور افزود: بایستی زمان و مکان اقامه نماز در مدلرس، تعیین شود و به نحو احسن اطلاع‌رسانی و تشویق در رابطه با برپایی نماز و موارد مربوط به آن صورت‌گیرد؛ لذا از مدیران مدارس درخواست می‌شود پیرامون این محور و اقامه نماز، اقدامات و راهکارهای اجرایی را در مدرسه خود عملیاتی کنند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری، در پایان اذعان کرد: دیگر اهداف پایه این برنامه؛ "خردورزی و خودمراقبتی، امید که سفر های تربیتی را شامل می‌شود، هویت که شامل تشکل‌های دانش آموزی‌ است و نشاط که جشنواره‌ها و مسابقات را در برمی‌گیرد" هستند و باید در نظر داشت که نقش اولیا در تاثیربخشی برنامه فراگیر پرورشی حائز اهمیت است و مدارس باید با در نظر گرفتن این اصول، تحت پوشش قرار دادن همه دانش‌آموزان، مشارکت و میدان دادن به تشکل‌های دانش‌آموزی و تکیه بر تربیت تمام ساحتی دانش آموزان این مهم را به طور جدی و با اهتمام بیشتری پیگیری نمایند.

خبرنگار: افسانه شهبازی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار