مسئول امور بانوان آموزش و پرورش البرز خبر داد:

توسعه و ترویج فرهنگ مهارت آموزی ویژه بانوان سرپرست خانوار

کرج (پانا)- مسئول امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش البرز در نشست اجرایی سازی تفاهم نامه همکاری ادارات کل آموزش و پرورش و فنی حرفه‌ای استان البرزگفت توسعه و ترویج فرهنگ مهارت آموزی ویژه بانوان سرپرست خانواربا همکاری سازمان فنی و حرفه ای در دستور کار قرار دارد.

کد مطلب: ۱۴۲۱۵۷۵
لینک کوتاه کپی شد
توسعه و ترویج فرهنگ مهارت آموزی ویژه بانوان سرپرست خانوار

مسئول امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان البرز از برگزاری نشست هماهنگی اجرایی نمودن تفاهم نامه همکاری ادارات کل آموزش و پرورش و فنی حرفه‌ای استان البرز با حضور معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان البرز، روسای کانون و انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان البرز و دیگر اعضای این نشست خبر داد.

زهرا شاکر مسئول امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: در راستای اجرایی سازی اهداف سند تحول بنیادین با عنوان افزایش میزان مشارکت خانواده‌ها در فعالیت‌های آموزشی و تربیتی مدرسه و نیز برگزاری دوره‌های آموزشی اثربخش و ارائه خدمات مشاوره‌ای به خانواده‌های آسیب‌پذیر و با عنایت به طرح و برنامه‌های دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش مبنی بر توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار فرهنگی، تفاهم نامه همکاری آموزشی بین اداره کل آموزش و پرورش استان و اداره کل فنی و حرفه‌ای استان البرز با هدف ارائه آموزش‌های مهارتی و توانمندسازی این جامعه هدف منعقد گردید.

وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه همکاران خانم و بانوان سرپرست خانوار فرهنگی به صورت رایگان در مراکز دولتی و در قالب قرارداد آموزشی در بخش خصوصی همکاری در توسعه و ترویج فرهنگ مهارت آموزی و فراهم نمودن زمینه‌های لازم برای تربیت نیروی انسانی کارآمد از مهمترین اهداف این تفاهم‌نامه همکاری مشترک می‌باشد.

مسئول امور زنان آموزش و پرورش استان البرز تصریح کرد: زنان سرپرست خانوار مادرانی با نقش‌های پدرانه هستند، که در سطح فردی و اجتماعی با مشکلات و مسائل جدی دست و پنجه نرم می‌کنند و با توان افزایی و آموزش در محورهای مختلف از جمله اقتصادی، فرهنگی، روانی، اجتماعی، حقوقی و ... می توان بسیاری از مشکلات و آسیب‌های زنان را کاهش داد و زندگی آنها را بهبود بخشید؛ چرا که توانمندسازی آنان تاثیر مستقیمی بر حل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه در بخش آموزش به فرزندان این مرز و بوم ایفا خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار