معاون سازمان جوانان هلال احمر:

طرح ملی دادرس در ۹ هزار مدرسه اجرا می‌شود

تهران (پانا) - سرپرست معاونت پیش دبستانی و دانش‌آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر از اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در ۹ هزار مدرسه خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۲۱۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد
طرح ملی دادرس در ۹ هزار مدرسه اجرا می‌شود

وحید ایمانی سرپرست معاونت پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر گفت: همزمان با هفتاد و ششمین سالگرد تأسیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر دوازدهمین دوره برنامه ملی دادرس در سراسر کشور آغاز شد.

وی در ادامه بیان کرد: دستورالعمل دوازدهمین دوره از برنامه ملی دادرس به امضای مشترک رئیس سازمان جوانان و معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش جهت اجرا در سراسر کشور به استان‌ها ابلاغ شده است.

ایمانی بیان کرد: در این دوره از برنامه مقرر است ۹۰۰۰ دوره در ۹۰۰۰ مدرسه کشور اجرا و پیش بینی شده طی آن ۲۷۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش قرار بگیرند. ضمناً برنامه ریزی شده تا این برنامه در سطح بین المللی نیز اجرا شود.

سرپرست معاونت پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت بازنگری و ارزیابی حین فرآیند در طرح‌ها و برنامه‌های مختلف، در خلال اجرای دوره یازدهم، شیوه تدریس، محتوای آموزشی، نحوه ابلاغ، سهمیه اجرا و… مورد بررسی قرار گرفت و پس از یک سال تلاش کارگروه تدوین دوازدهمین دوره برنامه ملی دادرس، دستورالعمل بر اساس نظرات کارشناسان امر و تجربیات مجریان ویرایش و به استان‌ها ابلاغ شد.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از برنامه سهمیه ابلاغی استان‌ها با توجه به خود اظهاری و اعلام آمادگی هر استان تعیین شد.

گفتنی است؛ طرح ملی دادرس پس از آتش سوزی در مدرسه‌ای در منطقه شین آباد جهت آماده سازی دانش آموزان برای مقابله با حوادث غیرمترقبه در قالب توافقنامه‌ای بین سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر و معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش منعقد شد و در مدارس تحت پوشش طرح و برای دانش آموزان طی ۱۰ دوره و از سال تحصیلی ۹۲-۹۱ اجرا شده است.

در این طرح دانش آموزان ضمن آشنایی کامل با جمعیت هلال احمر، ۸ آیتم امدادی را فرا می‌گیرند و با تشکیل تیم‌های ۱۴ نفره در مدارس کارگروهی و باهم بودن را تمرین می‌کنند.

سرفصل‌های آموزشی دادرس شامل مخاطرات طبیعی ایمنی، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی احیا قلبی و ریوی (CPR) آسیب‌های بافت نرم آسیب‌های اسکلتی و مفصلی انتقال و حمل مصدوم اطفا حریق و سوختگی و اسکان اضطراری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار