دبیر ستاد راهیان نور استان قم خبر داد

میزبانی مناطق عملیاتی راهیان نور از 8 هزار دانش‌آموز قمی

مراسم بدرقه زائران دانش‌آموز راهیان نور در گلزار شهدای مدافع حرم قم برگزار می شود

قم (پانا) - دبیر ستاد راهیان نور استان قم گفت 8 هزار دانش آموز استان قم از 15 آبان با برگزاری مراسم بدرقه در گلزار شهدای مدافع حرم بهشت معصومه(س) به مناطق یادمانی راهیان نور در جنوب کشور اعزام خواهند شد.

کد مطلب: ۱۴۲۰۷۶۴
لینک کوتاه کپی شد
میزبانی مناطق عملیاتی راهیان نور از 8 هزار دانش‌آموز قمی

امیر جعفری، معاون هماهنگ کننده و رییس ستاد راهیان نور سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: راهیان نور از جمله برنامه‌های فرهنگی اثربخش مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی افزود: ایشان با سفری که به مناطق عملیاتی جنوب داشتند، اهمیت این موضوع را مورد تاکید قرار دادند و لذا بایستی مطالبات و منویات ایشان را بصورت جدی پیگیر باشیم.

دبیر ستاد راهیان نور استان قم ابراز کرد: وظیفه ما فراهم کردن زمینه حضور اقشار مختلف مردم در راهیان نور است و بویژه‌ گفتمان دفاع مقدس در این اردوها باید برای اقشاری که هدف جنگ شناختی و نرم دشمن هستند، تبیین شود‌.

وی با اشاره به کلام مقام معظم رهبری، افزود: شهدا ستاره هستند و ما بعنوان متولیان این امر باید زمینه آشنایی اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان را با این ستاره‌ها فراهم کنیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم عنوان کرد: امسال با توجه به تقارن فروردین‌‌ماه و ماه مبارک رمضان، اعزام کاروان های راهیان نور تا ۲۰ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به جزییات اعزام راهیان نور دانش آموزی تصریح کرد: اردوی بازدید از مناطق عملیاتی راهیان نور از ۱۵ آبان‌ماه تا اواسط آذرماه ویژه دانش‌آموزان دختر و از اواسط آذرماه تا آخر بهمن‌ماه (بجز دیماه) ویژه دانش آموزان پسر و اردوهای دانشجویی و عمومی خانوادگی نیز در بازه‌ زمانی بهمن ماه تا ۲۰ اسفند برگزار خواهد شد.

سرهنگ جعفری با اشاره به آمار اعزام اردوی راهیان نور دانش آموزی در سال گذشته نزدیک به دو هزار نفر بود، ادامه داد: امسال با توجه تاکیدات و فرمایشات‌ مقام معظم رهبری و اهتمام استاندار محترم قم، تاکنون زمینه اعزام 8 هزار دانش آموز قمی فراهم شده است.

رییس ستاد راهیان نور سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) بیان کرد: این اردوها طی ۴ روز برگزار می‌شود که آیین آغازین این اردو، روز دوشنبه ۱۵ آبانماه با برپایی مراسم بدرقه در مدارس و اجتماع دانش‌آموزان دختر اعزامی در گلزار مطهر شهدای مدافع حرم بهشت معصومه(س) برگزار خواهد شد.

وی گفت: دانش‌آموزان در این اردو از یادمان های مختلفی همچون پادگان شهید زین الدین در شهر اندیمشک، فتح المبین، هویزه، طلائیه، شلمچه، کربلای ۴ و ۵ و معراج شهدای شهید محمودوند بازدید خواهند کرد و در پایان در قالب اردوی راهیان پیشرفت از پالایشگاه نفت آبادان نیز بازدید علمی خواهند داشت.

هادی آقابابایی، مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قم در ادامه این نشست با بیان اینکه اردوی راهیان نور با چهار شعار در ۴ روز برگزار می‌شود، تصریح کرد: بنابر تصمیمات اتخاذ شده، روز اول با شعار «شناخت و معرفت» برگزار می‌شود که در این روز به بیان مطالبی درباره تاریخ و وقایع صد ساله اخیر ایران و نقش پهلوی و امریکایی‌ها در آن پرداخته خواهد شد.

آقابابایی با بیان اینکه روز دوم با شعار هویت‌بخشی و روز سوم نیز با شعار رشد و تعالی پیگیری خواهد شد، افزود: در روز سوم، دانش‌آموزان با استعمار نفتی و دستاوردهای انقلاب اسلامی ضمن بازدید از پالایشگاه نفت آبادان آشنا خواهند شد.

وی گفت: در روز آخر شعار آن تعهد و مسئولیت می باشد، دانش آموزان قمی به نقش و جایگاه خود در پیشبرد انقلاب اسلامی بیشتر واقف خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار