مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

رتبه کنکور استان اردبیل بهبود یافته است

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت رتبه کنکور استان اردبیل بهبود یافته است.

کد مطلب: ۱۴۱۹۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
رتبه کنکور استان اردبیل بهبود یافته است

کلام‌ اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در آیین تجلیل از رتبه های برتر کنکور که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و دیگر مسئولان استانی در مصلی اردبیل برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: با اجرای ۴۵ برنامه عملیاتی در کنار ۷۲ توصیه عملی به دانش‌آموزان برای موفقیت در کنکور و با تدوین و توزیع کتاب «راه موفقیت در امتحانات نهایی» شامل ۱۱ دوره امتحانات نهایی به علت تاثیر ۴۰ درصدی نمرات امتحانات نهایی در قبولی کنکور، علاوه بر ارتقای هشت پله‌ای جایگاه استان اردبیل در قبولی امتحانات نهایی، رتبه قبولی کنکور هم بهبود یافت.

وی بیان کرد: با اجرای این برنامه‌ها و اقدامات در سال تحصیلی جاری ۱۸۵ نفر از دانش‌آموزان استان در رشته پزشکی، ۲۵ نفر در رشته دندانپزشکی، ۱۳ نفر در رشته داروسازی، ۲ نفر در رشته دامپزشکی، ۹۶ نفر در رشته‌های دبیری، ۸۴ نفر در رشته آموزگاری، ۴۰ نفر در رشته حقوق و ۱۹۵ نفر نیز در رشته‌های مختلف مهندسی از مراکز دانشگاهی کشور پذیرفته شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: رتبه کنکور استان با این تعداد پذیرش در دانشگاه‌ها بهبود یافته که نتیجه قطعی آن تا ۲ ماه آینده اعلام شده و امروز از میان همین پذیرفته‌شدگان تعدادی از دانش‌آموزانی که رتبه برتر زیر ۲ هزار کسب کرده‌اند، تجلیل می‌شوند.

صفری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در ۲ سال گذشته و با راه‌اندازی ستاد کنکور سعی کردیم تا بسیاری از موانع و مشکلات را برطرف و در برقراری عدالت آموزشی تلاشی جدی انجام دهیم.

وی ادامه داد: امسال نیز برای حمایت از دانش‌آموزان پایه دوازدهم در کنار ارائه مشاوره‌های مختلف، برگزاری کلاس‌های تقویتی با محوریت مدارس دولتی و مناطق محروم جز برنامه‌ریزی‌های اصلی است که با تاکید استاندار اردبیل سعی می‌کنیم تا در ماه‌های آینده این کلاس‌های تقویتی را برگزار کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: در کنار تلاش مجموعه آموزش و پرورش، باید به توسعه مراکز علمی و دانشگاهی نیز توجه داشته باشیم و قطعاً با تلاش مؤثر مدیران، معلمان و مجموعه اولیای دانش‌آموزان در سال‌های آینده موفقیت‌های بیشتر دانش‌آموزان را شاهد خواهیم بود.

صفری در ادامه سخنان خود یادآور شد: ما استعدادهای نابی را در این استان سراغ داریم که به راحتی می‌توانند صندلی‌های دانشگاه‌های معتبر کشور را تصاحب کرده و در آن جایگاه ادامه تحصیل دهند که در سال تحصیلی جاری نیز سعی بر این است تا با آمادگی بیشتر هم در آزمون نهایی و هم در کنکور جایگاه این استان را بتوانیم ارتقا دهیم.

وی تصریح کرد: با حمایت همه‌جانبه و تأمین تجهیزات و امکانات مورد نیاز در مدارس، معلمان و دانش‌آموزان سعی دارند تا افتخارآفرینی بیشتری را در عرصه‌های مختلف به ویژه آزمون سراسری و امتحانات نهایی شاهد باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار