امام جمعه خلیل آباد:

ما باید منظومه فکری امام جامعه را خوب درک کرده و به آن خوب عمل کنیم

خلیل آباد(پانا) - امام جمعه خلیل آباد در خطبه‌های امروز نماز جمعه گفت منظومه فکری امام جامعه را خوب درک کرده و به آن خوب عمل کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۹۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد
ما باید منظومه فکری امام جامعه را خوب درک کرده و به آن خوب عمل کنیم

محمد دستجردی امام جمعه شهرستان خلیل آباد در خطبه های نماز جمعه گفت: در جامعه ای که زندگی می‌کنیم جریانی به نام نظم نوین جهانی به وقوع می پیوندد. در این چند روز ما شاهد طوفان الاقصی بودیم.سوالی که مطرح است این است که نقش طوفان الاقصی در نظم نوین جهانی چه خواهد بود؟ برای این‌کار ممکن نیست به نتیجه برسیم جز آنکه منظومه فکری امام جامعه را خوب درک کرده و به آن خوب عمل کنیم.

وی گفت: نکته اول در تشخیص نقش طوفان الاقصی در نظم نوین جهانی، استحکام درونی جامعه ایران اسلامی است. این مسئله مسئله روز ماست. امام خمینی (ره) حکومت اسلامی را با توکل بر خدا و کمک شما مردم بنا کرده و حفظ آن از واجبات است. حفظ کشور و حکومتی در صورتی است که آن قوی باشد. ایران قوی ملزماتی دارد، رفاه مردم یکی از آن ملزمات است. در ایران قوی، علم بحث مهمی است. سوم تکنولوژی است. چهارم وحدت است. جریان های انقلابی در یک حکومت اسلامی باید با وحدت همراه باشد. عدالت شعارگرایی خوبی دارد و باید عمل گرایی آن تقویت شود.

حجت الاسلام دستجردی، شهادت طلبی را نکته دوم در ایفای نقش در نظم نوین جهانی معرفی کرد وافزود:شهادت طلبی توانست مردم فلسطین را به این درجه برساند که طوفان الاقصی را شکل دهند.

وی ادامه داد: نکته سوم امید و جهاد خستگی ناپذیر است. بسیاری از مشکلات زندگی امید و جهاد و اعتماد به نفس می‌خواهد.

امام جمعه خلیل آباد اعتماد به نفس ملی، دولت اسلامی را در ادامه مبحث منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی در داخل کشور معرفی کرد.

خبرنگار دانش آموز :زهرا یعقوبی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار