در دبیرستان فرهنگ عرفان منطقه ۱۳ برگزار شد

افتتاحیه یادواره شهدای دانش‌آموزی شهر تهران

تهران (پانا) - یادواره‌های شهدای دانش‌آموزی، تجدید عهد و پیمان با ستاره‌های درخشان آسمان ایثار و فداکاری، تشبه و تقرب به معنویت و تقوای شهداست.

کد مطلب: ۱۴۱۸۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
افتتاحیه یادواره شهدای دانش‌آموزی شهر تهران

پروانه شادمانی، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳ تهران در ابتدا ضمن سلام و درود به روح بلند و ملکوتی امام راحل، یاد و خاطره شهیدان گلگون کفن انقلاب اسلامی، شهیدان ۸ سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و امنیت و نیز سیدالشهدای جبهه مقاومت، شهید سلیمانی را گرامی داشت و سپس فرا رسیدن ۱۳ آبان ماه، روز مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز را تبریک گفت و هفته بسیج دانش آموزی را گرامی داشت.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳ تهران ثبت حماسه حضور قشرهای مختلف مردم در صحنه‌های به یاد ماندنی ایثار و شهادت و پاسداری از مرزهای عقیدتی و سرزمینی و مقاومت جهادی بر سر آرمان‌های شهدای انقلاب اسلامی را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست.

وی ادامه داد: امروز به یمن آموزه‌های امام راحل (ره) و تعالیم مقام معظم رهبری، پرچم مقاومت اسلامی در منطقه بیش از پیش برافراشته شده عملیات گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین، رژیم صهیونیستی را وادار کرد که چهره کریه و وحشیانه خود را نشان دهد. ما جامعه فرهنگیان ضمن محکوم کردن جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی، از دولت‌های کشورهای اسلامی منطقه می‌خواهیم که بیش از پیش با این غده سرطانی مماشات نکنند.

شادمانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در تجلیل از مقام عالی شهدا که فضیلت زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست، بیان کرد: یاد شهدا باید زنده بماند و پیام شهیدان باید شنیده شود، شهیدان زمینی بودند، اما راه آسمانی را پیمودند و آسمانی شدند.

وی با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق (ع) که فرمودند: کسی که زمانه خود را بشناسد، مسلماً شبهات بر او هجوم نمی‌آورند، افزود: شهدا، عرفا و عالمان زمانه خود هستند و بهترین و عمیق‌ترین شناخت را نسبت به زمانه و روزگار خود داشته‌اند. شهدا با شناخت زمانه برترین اقدام، که همان کسب رضایت خداوند است را سرلوحه کار خود قرار دادند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳ تهران تاکید کرد: ما به عنوان آموزش و پرورش که رسالت انسان و جامعه سازی و همچنین انتقال ارزش‌ها به نسل‌های آینده با الهام گرفتن از ایمان، تقوا و بصیرت شهدا سرمایه‌های معنوی تازه‌ای را برای خود و جامعه تدارک ببینیم و با توسل به حبل المتین صداقت و اخلاص و پایمردی شهدا، مسیر تازه‌ای را در زندگی برای تقرب به حیات طیبه و رضایت الهی ترسیم کنیم.

شادمانی در بخش دیگری از سخنانش استواری و صلابت و اقتدار کشور عزیزمان را مدیون و مرهون جان هزاران شهید و تمامیت و سلامت وجودی هزاران جانباز سرافراز دانست که با نثار هستی خود پیشرفت و امید و امنیت را برای کشورمان به ارمغان آوردند.

وی همچنین در ادامه مهمترین رمز توسعه و پیشرفت کشور را داشتن مردمان آگاه، بصیر، دغدغه مند و مسئولیت پذیر در قبال اعتلای کلمه اسلام و گفتمان انقلاب اسلامی عنوان کرد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۳ تهران در پایان تاکید کرد: امروز روز شوق و امید و حرکت و بالندگی است و وظیفه داریم برای صیانت و مراقبت دائمی از انقلاب هوشمندانه عمل کنیم، وحدت ملی و انسجام اجتماعی را حفظ کنیم.

دانش آموز خبرنگار: ثنا فیض الله زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار