مهلت یک هفته‌ای رئیس سازمان بازرسی کشور به بازرس کل استان کرمان برای پیگیری 2 پرونده

تهران (پانا) - رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جریان سفر به شهرستان سیرجان با حضور در محل دادگستری به پرونده‌های کثیرالشاکی رسیدگی و دستورات لازم را جهت تسریع در رسیدگی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۸۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد
مهلت یک هفته‌ای رئیس سازمان بازرسی کشور به بازرس کل استان کرمان برای پیگیری 2 پرونده

به گزارش قوه قضاییه، ذبیح الله خداییان در جریان سفر به شهرستان سیرجان با حضور در محل دادگستری به پرونده‌های کثیرالشاکی رسیدگی کرد.

در این برنامه ملاات مردمی که حدود دو ساعت به طول انجامید، یکی از این پرونده‌ها مربوط به شرکت جهان عمران بود که در سال ۹۴ به بهانه انبوه سازی، پول مردم را جذب کرده، ولی مسکن به مردم تحویل نداده است، در این موضوع ۴۸ نفر شاکی و ۱۹۴ پرونده ثبت شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مورد تسریع به این پرونده دستورات لازم را صادر کرد.

پرونده بعدی که مورد رسیدگی قرار گرفت، پرونده اسپینانس بود که در رابطه با آن اداره راه و شهرسازی زمینی را به شرکتی جهت ساخت و ساز اختصاص می‌دهد که حدود ۳۰۰ نفر ثبت نام می‌کنند و سپس مشخص می‌شود بخشی از زمین معارض دارد و اجازه فروش نداشته است.

خداییان در خصوص این پرونده به بازرس کل استان کرمان ماموریت داد که هر چه سریعتر موضوع را از اداره راه و شهرسازی پیگیری تا پروژه تکمیل و واگذار شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور به بازرس کل استان کرمان دستور داد که ظرف هفته آینده جلسه پیگیری رفع مشکل پرونده اسپنانس برگزار شده و نتیجه به وی اعلام شود.

مشکل اراضی قنات سبز و اختلاف بین زارعین و مالکین این اراضی موضوع بعدی بود که با حضور نمایندگان جهاد کشاورزی مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین مشکل ارتقاء منطقه ۷۰ هزار هکتاری شکار ممنوع گودغول سیرجان به منطقه حفاظت شده که در شورای عالی محیط زیست مطرح است در این جلسه مطرح و مقرر شد در تهران مورد رسیدگی قرار گیرد.

مشکل معدن مس دره زار با آب منطقه‌ای در خصوص این معدن موضوع دیگری بود که خداییان برای پیگیری در جهت رفع آن مهلت دو هفته‌ای خطاب به بازرس کل استان کرمان تعیین کرد.

مشکل معدن پوکه، پلاک‌های ثبتی ۶۵۱۹ و ۴۷۷۴، پروژه مارال و پرونده‌ای مربوط به اراضی ۶۷ هکتاری موضوعات دیگری بود که در این ملاقات مردمی مطرح و خداییان دستورات لازم را در خصوص آن‌ها صادر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار