مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضا‌ی پرورشی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

پیگیری اختصاص امتیاز ویژه به نخبگان ‌فرهنگی و هنری برای ورود به دانشگاه فرهنگیان

برگزیدگان جشنواره امید فردا در هر کانونی اجازه دارند کلاس برگزار کرده و بابت برگزاری کلاس‌ها درآمد کسب کنند

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضا‌ی پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معلم نسل آینده باید توانمند، هنرمند و فرهیخته باشد از پیگیری برای ورود دانش‌آموزان نخبه فرهنگی به دانشگاه فرهنگیان با اختصاص سهمیه یا امتیاز ویژه خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۱۸۳۶۸
لینک کوتاه کپی شد
پیگیری اختصاص امتیاز ویژه به نخبگان ‌فرهنگی و هنری برای ورود به دانشگاه فرهنگیان

‌حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی در آیین اختتامیه چهل‌ویکمین جشنواره فرهنگی و هنری امید فردا اظهار کرد: جمع امروز یعنی ۶۰۰ نفر، منتخبان‌ ۴ میلیون اثر دانش‌آموزی سراسر کشور است که به جشنواره ارسال شده بود.

وی با بیان اینکه جشنواره امید فردا از بهمن سال گذشته آغاز شد و امروز به اختتامیه رسید، خاطرنشان کرد: جشنواره، پایان نیست بلکه آغاز راه است و شما با شرکت در این جشنواره استعداد خود را شناخته‌اید و می‌دانید در کدام رشته می‌توانید رشد کنید‌.

حجت‌الاسلام‌ پورثانی با بیان اینکه هدف آموزش و پرورش فقط آموزش نیست، تصریح کرد: آموزش و پرورش باید زمینه ظهور و بروز و شکوفایی استعداد دانش‌آموزان در همه بخش‌ها را فراهم کند.

وی با بیان اینکه امروز روزگار ثابت کرد که هر کسی تخصص دارد، بیشتر می‌تواند پیشرفت کند و به دیگران کمک کند، افزود: آموزش، یکی از ساحت‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و هنر زیبایی‌شناختی هم یکی دیگر از ساحت‌ها است.

مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضا‌ی پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اعتماد به نفس در رسیدن به موفقیت بسیار مهم است و هرگز نباید ناامید شد، گفت: شما منتخبان جشنواره در رشته‌های مختلف توانسته‌اید مهارت کسب کنید و اگر خودتان، خودتان را باور کنید حتما می‌توانید کارهای بزرگی انجام دهید.

وی افزود: آینده را بزرگ ببینید. هر کس مسیر پیش رو را کوچک ببیند، کوچک می‌شود. انسان‌ها به اندازه همت‌شان ارزش دارند پس اگر افق را بلند دیدید، بزرگ می‌شوید.

حجت‌الاسلام‌ پورثانی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش وظیفه تربیت را دارد، اظهار کرد: تربیت، حرکت از نقاط بالقوه به سمت نقاط بالفعل است. یعنی آنچه در وجودمان است و می‌توانیم رشد دهیم را حرکت دهیم.

وی با اشاره به فعالیت ۱۱۸۲ کانون فرهنگی و تربیتی در کشور بیان کرد: همه شما در هر کانونی که دوست دارید، اجازه دارید کلاس برگزار کرده و بابت برگزاری این کلاس‌ها درآمد کسب کنید چرا که شما الان استاد هستید و با این کار به یک مرحله بالاتر می‌روید.

مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضا‌ی پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: رویدادی برای فروش آثار دانش‌آموزان منتخب تدارک خواهیم دید. شما به مرحله تولید اثر رسیده‌اید و با این رویداد به‌صورت مستقیم وارد مرحله‌ای می‌شوید که بتوانید آثار خود را بفروشید.

وی با اشاره به خواسته خود از وزیر آموزش و پرورش در خصوص سهمیه کنکوری برای ورود دانش‌آموزان نخبه فرهنگی به دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: اعتقادمان این است که معلم آینده دانش‌آموزان ما باید توانمند، هنرمند و فرهیخته باشد و برای این کار باید به سراغ نخبگان دانش‌آموزی برویم و بتوانیم نخبگان مسابقات فرهنگی و هنری را یا بدون کنکور یا با امتیاز ویژه وارد دانشگاه فرهنگیان کنیم که وزیر آموزش و پرورش، قول پیگیری در این زمینه را داده‌اند.

وی تصریح کرد: بزرگترین کاری که برای نسل آینده کشور خواهیم کرد این است که معلمان توانمندی برای آن‌ها تربیت کنیم که اتفاق بزرگی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار