مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان مطرح کرد؛

پرورش بینش بصیرتی مهم‌ترین اصل تربیتی دانش‌آموزان

بهارستان یک (پانا)- مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در آیین افتتاحیه برنامه نورچشم، مهم‌ترین اصل تربیتی دانش‌آموزان را پرورش بینش بصیرتی آنها دانست.

کد مطلب: ۱۴۱۷۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد
پرورش بینش بصیرتی مهم‌ترین اصل تربیتی دانش‌آموزان

آیین افتتاحیه برنامه نورچشم با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدسجاد موسوی امام جمعه بخش گلستان، آیت اصلانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان و دانش‌آموزان آموزشگاه سمیه در مسجد حضرت جواد الائمه(ع) به همت معاونت پرورشی و تربیت بدنی ناحیه یک بهارستان برگزار شد.

آیت اصلانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در آیین افتتاحیه برنامه نورچشم، ضمن اشاره به ویژگی‌های اخلاقی شهید محمدحسین فهمیده عنوان کرد: شهید محمدحسین فهمیده، دانش‌آموزی بود که بدون ترس از دشمن نارنجک به کمر بست و خود را زیر تانک دشمن انداخت؛ این دانش‌آموز فداکار همواره باید الگوی اخلاقی و رفتاری شما دانش‌آموزان باشد تا بتوانید با همت و پشتکار در زندگی آینده خود موفق شوید و نام‌تان را در تاریخ و جامعه اسلامی ماندگار کنید.

وی در ادامه در خصوص رشد فکری دانش‌آموزان اظهار کرد: خوشبختانه امروزه دانش‌آموزان به رشد فکری مورد نیاز خود رسیده‌اند و می‌توانند در مواقع ضروری تصمیمات درستی بگیرند؛ همچنین دانش‌آموزان با بینش بصیرتی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی خود، می‌توانند در تمام عرصه‌ها نظرات خود را بیان کنند و در تمام مسائل تعامل داشته باشند.

اصلانی ضمن اشاره به حمایت از کودکان غزه اذعان کرد: امروزه دانش‌آموزان مدارس سرتاسر کشور مشتاق حمایت از کودکان غزه هستند؛ زیرا آنها می‌دانند که باید از مظلومان دفاع کنند و در مقابل ظالمان بایستند و این امر به دلیل نحوه تربیت اجتماعی در مدارس و تکامل بلوغ فکری آنها است؛ همچین دانش‌آموزان معتقدند کودکان مظلوم‌ترین قشری هستند که درگیر جنگ شده‌اند و اسرائیل را همانند شیطانی می‌دانند که به دنبال نابودی و سست کردن پایه‌های دین اسلام است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در خصوص دوره متوسطه به دانش‌آموزان توصیه کرد: دوره متوسطه، دوره طلایی زندگی شما است؛ زیرا باید برای آینده خود تصمیمات مهمی را بگیرید و تلاش کنید تا به اهداف والای خود دست یابید؛ در این دوره علاوه بر تصمیم‌گیری درست در خصوص آینده درسی خود، دوستان‌تان را نیز باید انتخاب کنید و اگر در این مسیر دچار اشتباه شوید در زندگی خود نیز دچار مشکلات فراوانی خواهید شد.

وی در پایان به دانش‌آموزان تاکید کرد: هرگز خداوند را فراموش نکنید و از کمک‌های او ناامید نشوید؛ خداوند در هر لحظه و هر مکانی همراه شما است و هیچگاه از اعمال بنده‌های خود غافل نمی‌شود؛ به یاد داشته باشید که تنها ظالمان و کافران از لطف خداوند ناامید خواهند شد و همواره تلاش می‌کنند تا مسلمانان را نیز ناامید کنند.

خبرنگار دانش آموز: مبینا طلوعی آذر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار