رونمایی از اولین جشنواره ملی سواد مالی و اقتصادی

تهران (پانا) - مراسم رونمایی از اولین جشنواره ملی سواد مالی و اقتصادی امروز در محل اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۱۷۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از اولین جشنواره ملی سواد مالی و اقتصادی

اندیشکده کسب و کار شریف، اولین دوره جشنواره ملی سواد مالی و اقتصادی را با شعار سواد مالی و اقتصادی؛ ضرورتی برای همه برای تمامی کودکان و نوجوانان کشور برگزار می‌کند.این جشنواره یکی از اقدامات مهمی است که در سال جاری برای تحقق تفاهم‌نامه وزارت امور اقتصادی و وزارت آموزش و پرورش که در شهریور ۱۴۰۲ به امضا رسیده است، برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، مراسم افتتاحیه این جشنواره همزمان با آغاز هفته نوجوان در اتاق بازرگانی برگزار و از پوستر این جشنواره نیز رونمایی شد.این جشنواره با هدف توسعه و ترویج سواد مالی برای همه مردم در بخش‌های متنوعی همچون مسابقات، آکادمی علمی، چالش‌های مهارت‌محور و رویدادها و تورهای گوناگون طراحی شده است.

تلاش جشنواره سواد مالی برای آشنایی دانش‌آموزان و مخاطبان با مفاهیم بنیادی و اصول اقتصادی

جشنواره ملی سواد مالی و اقتصادی در تلاش است تا مخاطبان با مفاهیم بنیادی و اصول اقتصاد، روش‌های کسب درآمد و کاریابی، مدیریت خرج و پس‌انداز، سرمایه‌گذاری، مدیریت ریسک و بیمه، مدیریت بدهی و اعتبار، کلاهبرداری و حفظ دارایی آشنا شوند.

همچنین توانایی شناخت مزایا و چالش‌های تصمیم‌گیری‌های مالی بر اساس شرایط اقتصادی خاص کشور که در نهایت منجر به تمایل افراد برای مهارت‌افزایی و به کارگیری این مفاهیم در زندگی و ساماندهی برنامه مالی می‌شود از دیگر اهداف این جشنواره آموزشی است.

دانش‌آموزان و معلمان از مخاطبان جشنواره سواد مالی

گفتنی است مسابقاتی برای سواد مالی و اقتصادی پیش‌بینی شده است که در این بخش کلیه مخاطبان اعم از دانش‌آموزان، دانشجویان، اساتید و معلمان می‌توانند در چهار محور در آن شرکت کنند.

نیاز سالمندان و جوانان به آموزش سواد مالی

موسی‌زاده، دبیراجرایی این جشنواره در این مراسم اظهار کرد: سواد مالی از مهمترین موضوعاتی است که جوانان و حتی سالمندان به آن نیاز دارند.

وی درباره جشنواره پیش‌رو و فرآیندهای آن عنوان کرد: محورهای جشنواره هنری، تحقیق و پژوهش، طراحی آموزشی، برنامه‌نویسی و بازی‌سازی است.آثار اولیه تا ۱۵ فروردین 1403 ارسال و اختتامیه جشنواره نیز در اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی جشنواره ملی سواد مالی و اقتصادی درباره نحوه شرکت علاقه‌مندان و دانش‌آموزان در مسابقات عنوان کرد: برای شرکت در این جشنواره محورهای متنوعی در نظر گرفته شده و شرکت‌کنندگان پس از مشاهده ویدیوهای سرنخ که محتوای عمومی مباحث سواد مالی را به مخاطبان ارائه می‌کند، گرایش مورد نظر را انتخاب و اثر خود را در چهار محور اصلی ارائه می‌دهند.پس از آن برگزیدگان آثار پذیرفته شده پس از داوری و رای مردمی برای حضور در برنامه سه روزه جشنواره پایانی دعوت خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار