مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد؛

توانمندسازی مراقبان و مشاوران سلامت مدارس با سامانه آموزش مداوم وزارت بهداشت

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش از توانمندسازی مراقبان و مشاوران سلامت مدارس با سامانه آموزش مداوم وزارت بهداشت خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۱۷۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد
توانمندسازی مراقبان و مشاوران سلامت مدارس با سامانه آموزش مداوم وزارت بهداشت

به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت، اعظم گودرزی در اولین نشست مراقبان سلامت و مشاوران مدارس در سالن اجتماعات امام جواد (ع) وزارت بهداشت، گفت: سیاست‌های ما برگرفته از قانون اساسی و رهنمودهای رهبری است و یکی از ارکان پیشگیری مورد تاکید رهبر، آموزش است. بنابراین ساحت زیستی و بدنی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وجود دارد.

وی افزود: آموزش و ایجاد نیروی انسانی، فضا و تجهیزات و تدوین برنامه و محتوا از سیاست‌های دفتر آموزش سلامت و تندرستی است.

وی با اشاره به این که شعار این نشست مبنی بر "همه با هم برای سلامت مدرسه" دو محور از برنامه‌های اساسی ما را پوشش می‌دهد، بیان کرد: سامانه‌ای که وزارت بهداشت در اختیار مراقبان سلامت مدارس گذاشته به توانمندی نیروهای ما کمک زیادی می‌کند.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که آموزش سلامت، مجموعه فعالیت‌های خودمراقبتی برای ایجاد رفتار مناسب سلامت است، گفت: مراقبان سلامت مدارس باید بررسی کنند معضل روز چیست و آن را آموزش دهند. زیرا برنامه‌ریزی در آموزش سلامت بسیار مهم است. بنابراین وقتی آنفلوآنزا معضل روز است، آموزش دهان و دندان کارآیی ندارد.

گودرزی افزود: مراقبان سلامت در مناطق مختلف کشور و مناطق کلانشهرها از جمله تهران محتواهای آموزشی متفاوتی نیاز دارند و لازم است به نیازها و انواع آن توجه داشت.

وی در پایان تاکید کرد: سفیران سلامت دانش‌آموزی یک ظرفیت فوق‌العاده برای توسعه سلامت در مدارس و خانواده‌ها هستند که مراقبان سلامت مدارس باید از این ظرفیت استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار