ابوالفتح در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

همراهی بایدن با رژیم صهیونیستی به وجهه رئیس جمهوری لطمه می‌زند

اگر بایدن نتواند رسوایی اسرائیل را جبران کند، از سوی حزب جمهوری‌خواه متهم می‌شود

تهران (پانا) - یک کارشناس بین‌الملل با بیان اینکه همراهی بایدن با رژیم صهیونیستی به وجهه رئیس جمهوری لطمه می‌زند، گفت اگر بایدن نتواند رسوایی اسرائیل را جبران کند، از سوی حزب جمهوری‌خواه متهم می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۱۷۴۳۵
لینک کوتاه کپی شد
همراهی بایدن با رژیم صهیونیستی به وجهه رئیس جمهوری لطمه می‌زند

بسیاری از آمریکایی‌های عرب و مسلمان معتقدند که بایدن برای برقراری آتش‌بس بشردوستانه هیچ فشاری بر اسرائیل وارد نکرده و خط قرمزی برای این رژیم تعریف نکرده است. همزمان با افزایش انتقاد‌های جمهوری‌خواهان و طیف راستگرای حزب دموکرات از عملکرد رئیس جمهوری ایالات متحده در قبال وضعیت غزه، کاخ سفید اعلام کرد که بایدن و دیگر مقام‌های آمریکایی بارها برای آزادی آمریکایی‌های گروگان گرفته شده توسط حماس تلاش کرده‌ است.

در نهایت به نظر می‌رسد آمریکایی‌های عرب و مسلمان با برگزاری راهپیمایی و تجمع سعی دارند تا جو بایدن را تحت فشار قرار دهند که رژیم صهیونیستی را وادار به توقف حملات خود به نوار غزه کند. با این حال، جف زینتز، رئیس دفتر جو بایدن و آنیتا دان، مشاور رئیس جمهوری آمریکا، جیک سالیوان و جان فاینر، معاون او و آنتونی بلینکن طی روزهای اخیر با رهبران جامعه فلسطینی و عرب آمریکایی دیدار کرد‌ه‌اند بنابراین دیدارهای دولت بایدن با نمایندگان جامعه آمریکایی‌های عرب و مسلمان برای برقراری نوعی مفاهمه در جریان است.

امیرعلی ابوالفتح، کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌‌وگو با پانا اظهار کرد: «بعد از طوفان الاقصی آمریکایی‌ها به سرعت به کمک رژیم صهیونیستی آمدند و تمام قد از آنها حمایت کردند حتی رئیس جمهور آمریکا در شرایط جنگی به تل آویو سفر کرد. همچنین پیش نویس قطعنامه‌ها را در شورای امنیت وتو کردند و اعلام کردند که خط قرمزی برای اسرائیل قرار نمی‌دهیم.»

وی افزود: «البته آمریکایی‌ها یک سیاست دوگانه‌پیش گرفته‌اند یعنی هم از اسرائیل حمایت می‌کنند و هم با حمله زمینی اسرائیل به غزه مخالفت می‌کنند. پیش از این اعلام شد که اسرائیل قصد حمله زمینی گسترده‌ای داشته است که متوقف شده و به عملیات زمینی محدود شده است چون این نگرانی و دغدغه را دارند که ارتش اسرائیل در تونل‌ها و دالان‌های زیرزمینی غزه گرفتار شود و موجب تلفات انسانی زیادی شود بنابراین چندان دغدغه حقوق بشری و فشار افکار عمومی را ندارند.»

ابوالفتح ادامه داد: «جنایات هولناک صهیونیست‌ها در غزه آمریکایی‌ها را وادار کرد در سیاست اعلامی خود نوعی انعطاف نشان دهند و از رعایت قوانین جنگ، وارد شدن کمترین تلفات به غیر نظامیان و ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه صحبت می‌کنند. »

این کارشناس بین‌الملل با بیان اینکه موضوع اسرائیل،‌ داخل آمریکا یک موضوع اعتقادی و ایدئولوژیک است، گفت: «هیچکس در آمریکا جرات ندارد کوچکترین نقدی به اسرائیل داشته باشد.»

وی ضمن اشاره به انتخابات آمریکا، بیان کرد: «قساوت و شدت خشونت و نسل کشی که اسرائیلی‌ها در غزه راه انداخته‌اند، موجب خشم بخشی از مردم آمریکا شده است. همراهی و هم صدایی بایدن به وجهه رئیس جمهور لطمه می‌زند و احتمالا رای دهندگان عرب و مسلمان و فعالان حقوق بشر و آزادی‌‌های اجتماعی که در داخل حزب دموکرات نیز قدرتمند هستند، ممکن است از بایدن روی گردان شوند. بنابراین اگر تا سال آینده که انتخابات برگزار می‌شود، بایدن نتواند رسوایی اسرائیل را جبران کند، از سوی حزب جمهوری‌خواه متهم می‌شود و انتقادات به سیاست خارجی دولت بایدن فجاهت‌آمیز بوده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار