فرمانده نیروی دریایی ارتش:

امروز می‌توان در استان مرکزی کنسرسیوم صنایع دریایی را فعال کرد

تهران (پانا) - فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت امروز می‌توان در استان مرکزی کنسرسیوم صنایع دریایی را فعال کرد؛ این استان به سمت توسعه منابع نفتی و گازی حرکت کرده و نباید به دلیل دور بودن از دریا از این فرصت‌ها دور بماند.

کد مطلب: ۱۴۱۷۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
امروز می‌توان در استان مرکزی کنسرسیوم صنایع دریایی را فعال کرد

امیردریادار شهرام ایرانی در نشست ستاد «معین اقتصاد دریا و صنایع دریامحور»، به ظرفیت‌های بالا و توانمندی‌های استان مرکزی در حوزه‌های مختلف و امکان استفاده از این قابلیت و توانمندی در نیروی دریایی ارتش اشاره کرد و گفت: امروز با توانمندتر شدن جوانان، دو حوزه صنعت و علم در کنار هم قرار گرفته و باعث شده ما در حوزه دریا از همه کشورهای مدعی در این حوزه پیشی بگیریم.

وی با بیان این مطلب که نیروی دریایی از سه فرماندهی در اقیانوس آرام، اطلس و هند برخوردارست و بدون تردید این امر مرزهای اقتصادی کشور را جابه‌جا می‌کند، اظهار کرد: برنامه‌های توسعه‌ای نیروی دریایی براساس این سه فرماندهی دنبال و برنامه‌ریزی می‌شود؛ زیرا در این مناطق حضور باید تداوم داشته باشد. حدود ۴۰ کشور در خفگی ژئوپلتیک بوده و از دسترسی به دریا محرومند، اما در سایر کشورها می‌توان به عنوان ویترینی توانمندی‌های کشور را معرفی کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره توسعه سواحل مکران گفت: در زمینه توسعه سواحل مکران شعارهای بسیار داده شده، اما در عمل به ویژه در حوزه صنعت اتفاق خاصی نیفتاده است. ایجاد سازمان توسعه سواحل مکران امری لازم است و نیروی دریایی ارتش برای ایجاد این سازمان به مجلس شورای اسلامی و دولت کمک می‌کند.

وی به سفر ناوگروه ۸۶ و انتخاب ناوشکن دنا برای انجام این مأموریت اشاره و تصریح کرد: این مأموریت مهم با پیوند علم و صنعت داخلی و اتکا به علم و تخصص جوانان به وقوع پیوست. دشمن به هیچ‌عنوان متوجه تأمین سوخت، مباحث بهداشتی و درمانی نشد و اقتدار دینی، بین‌المللی، علمی، دفاعی و ... به نمایش گذاشته شد.

امیر دریادار ایرانی در پایان با اشاره به ظرفیت صنایع استان مرکزی گفت: امروز می‌توان در استان مرکزی کنسرسیوم صنایع دریایی را فعال کرد؛ این استان به سمت توسعه منابع نفتی و گازی حرکت کرده و نباید به دلیل دور بودن از دریا از این فرصت‌ها دور بماند؛ همچنین برخی تجهیزات و کشتی‌ها نیازمند بازسازی هستند و صنایع استان مرکزی باید به این حوزه وارد شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار