استاندار آذربایجان‌غربی:

گام‌های بلندی در مسیر پیشرفت و توسعه برداشتیم

رونق اشتغال و تولید را در آذربایجان‌غربی شاهد هستیم

ارومیه (پانا) - استاندار آذربایجان‌غربی گفت‌ در دولت سیزدهم با تدوین طرح تحول براساس مزیت‌های هر منطقه، گام‌های بلندی در مسیر پیشرفت و توسعه آذربایجان‌غربی برداشته شده است.

کد مطلب: ۱۴۱۷۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
گام‌های بلندی در مسیر پیشرفت و توسعه برداشتیم

محمدصادق معتمدیان با اشاره به رشد اقتصادی قابل توجه آذربایجان غربی در دو سال گذشته، افزود: با مشارکت بخش های مختلف و ریل گذاری های انجام شده، شاهد اتفاقات خوبی در حوزه های عمرانی، اقتصادی و اشتغال در آذربایجان غربی بوده ایم.

وی همچنین با بیان تحولات مثبت در حوزه اقتصادی آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: احیای واحدهای راکد تولیدی و صنعتی و بازگشت این واحدها به مدار تولید، رونق اشتغال و تولید استان را به دنبال داشته است.

استاندار آذربایجان‌غربی به احیای ۶۸۵ معدن راکد و بازگشت این معادن به چرخه تولید استان از مجموع ۷۰۰ معدن راکد در استان نیز اشاره کرده و افزود: با اجرای بزرگترین پروژه مطالعاتی ژئوفیزیک سازمان زمین شناسی کشور در ۲۲ هزار پهنه ۷ شهرستان آذربایجان غربی، به دنبال شناسایی معادن جدید در این استان هستیم.

معتمدیان همچنین از وجود ۵۲ ماده معدنی چون کربنات سدیم، تیتانیوم و اورانیوم در آذربایجان غربی خبر داده و اضافه کرد: با سرمایه گذاری بخش های حاکمیتی، دولتی و خصوصی در حوزه فرآوری محصولات معدنی استان، شاهد اتفاقات بزرگی در این بخش خواهیم بود.

وی در ادامه مرزها را پیشران توسعه آذربایجان غربی معرفی کرده و افزود: ۲۵ درصد پایانه های مرزی کشور در این استان مستقر بوده و به دنبال ۲۴ ساعته کردن مرزهای آذربایجان غربی و این پایانه ها هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی به توسعه مرزها و مبادی تبادلاتی با کشورهای ترکیه و عراق نیز اشاره کرده و اظهار داشت: با توسعه دیپلماسی منطقه ای با کشورهای همسایه، شاهد افزایش میزان صادرات و ترانزیت کالا به کشورهای منطقه در دولت سیزدهم هستیم.

معتمدیان همچنین گسترش واحدهای فرآوری محصولات کشاورزی را یکی از مطالبات منطقه اعلام کرده و افزود: در دو سال اخیر ۵۷ واحد فرآوری محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی راه اندازی شد که اثرات مطلوبی در رونق اشتغال و تولید استان داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه بیشترین میزان کاهش نرخ بیکاری را در کشور داشتیم، تصریح کرد: در تابستان امسال، آذربایجان غربی با نرخ ۵٫۱ درصد، بیشترین کاهش آمار بیکاری را در سطح کشور داشته و در کنار ایجاد ۵۷ هزار شغل در سال گذشته، افزایش نرخ مشارکت اقتصادی و کاهش نرخ تورم را در استان شاهد بودیم.

استاندار آذربایجان‌غربی به تمرکز بر اتمام پروژه های نیمه تمام شهری و روستایی نیز اشاره کرده و افزود: در هفته دولت سال جاری، ۱ هزار و ۵۰۰ پروژه با اعتبار بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان در استان افتتاح شده و به بهره برداری رسید.

معتمدیان در پایان با تاکید بر جبران عقب افتادگی ها در شاخص های توسعه بخصوص در مناطق محروم، گفت: در حوزه اتمام و توسعه راه های اصلی و فرعی، مراکز جامع سلامت، بهداشتی و درمانی، مدارس و مراکز آموزشی و همچنین نزدیک شدن به میانگین کشوری در حوزه گازرسانی، گام های بلندی در دو سال اخیر در آذربایجان غربی برداشته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار