امام جمعه شهرستان پاکدشت:

تمرکز بر تربیت نسل تمدن‌ساز از ابعاد پدافند غیرعامل است

پاکدشت (پانا) - امام جمعه پاکدشت یکی از ابعاد پدافند غیرعامل را تمرکز بر تربیت نسل تمدن‌ساز یعنی دانش‌آموزان دانست ؛ نسلی که قرار است تمدن آینده به دست آنان رقم بخورد.

کد مطلب: ۱۴۱۶۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد
تمرکز بر تربیت نسل تمدن‌ساز از ابعاد پدافند غیرعامل است

حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار امام جمعه شهرستان پاکدشت ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه معصومه (س) ، ایشان را الگوی زیست مؤمنانه خطاب کرد و در ادامه گفت: در زیارتنامه‌ ای از امام رضا(ع) مقاماتی برای حضرت معصومه بیان شده، که یکی از آن مقامات ، مقام شفاعت است و در زیارتنامه خطاب می‌کنیم« یا فاطمة اَشفَعی فی جنة» ؛ همچنین امام صادق (ع) می‌فرمایند :« با شفاعت حضرت فاطمه معصومه (س) همه شیعیان وارد بهشت می‌شوند».

وی افزود: مقام دیگری که در زیارتنامه به آن توجه داده شده، مقام موهبت بهشت و جنت برای زائر اوست. امام رضا می‌فرماید:« هر کس که فاطمه معصومه (س) را بشناسد و با مقام و منزلت او آشنا باشد بهشت بر او رواست و یکی از برکات زیارت حضرت فاطمه راه یافتن به سعادت و عاقبت بخیری است.

امام جمعه پاکدشت در ادامه سخنانش گفت: اگر امروز ما در وضعیت خیری قرار داریم به دلیل این است که شیعه امیرالمومنین هستیم، سرباز ولایت هستیم و در فضای انقلاب اسلامی تنفس می‌کنیم.

جوکار در خطبه دوم، خودش و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی و خدامحوری در همه حالات زندگی سفارش و بیان کرد: تقوا پدافند غیرعامل است ، پدافند غیرعامل یعنی دفاع بدون سلاح که هشتمین روز آبان ماه روز پدافند غیرعامل است. امروز در کشور به امر هوشمندانه مقام معظم رهبری ، خادمان پدافند غیرعامل برای صیانت از مردم برای پیشگیری از خرابکاری‌ها و تهدیدات دشمن حاضرند. این بُعد، بُعد ظاهری پدافند غیر عامل است بعدهای دیگری از جمله ترویج اخلاق و تقویت تقوا نیز در بین جامعه و در این خصوص وجود دارد ؛ جامعه‌ای که مسلح به تقوا باشد شکست ناپذیر و نفوذ ناپذیر است.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار در ادامه تصریح کرد: بعد دیگر، تمرکز بر تربیت نسل تمدن ساز است ؛ در واقع تربیت دانش آموزان و نوجوانان ، نسلی که قرار است تمدن آینده توسط آنها رقم بخورد. همانند اسطوره‌هایی مثل شهید «حسین فهمیده» ، شهید «بهنام محمدی» ، شهید«علی لندی» همچنین شهید لشکر فاطمیون مدافع حرم اهل بیت(ع) ، شهید «علی رضایی» و شهید «مصطفی‌ صدری‌زاده».

امام جمعه شهرستان پاکدشت، در پایان سخنانش کتاب‌هایی دانش‌آموز محور تحت عنوان «مثل مصطفی» و «سرباز روز نهم» را معرفی کرد و به هفت راهبرد برای تربیت نوجوانان از نگاه رهبری اشاره کرد: پرورش خودباوری ، بردباری سازی ، تقویت حفظ کنجکاوی و پژوهشگری ، ایجاد روحیه تعاون ، بالا بردن همت و اراده ، تقویت علاقه‌مندی به کتابخوانی ، پرورش روحیه کار و در نهایت تلاش را شامل میشد

خبرنگار دانش‌آموز : بهارناز رضایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار