رییس سازمان دانش آموزی خراسان‌رضوی:

سازمان دانش‌آموزی باید تمام فعالیت‌های خود را از طریق دانش‌آموزان پیش ببرد

مشهد (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی استان خراسان‌رضوی، در جمع دانش‌آموزان خبرنگار پانا عنوان کرد همانطور که از اسم سازمان دانش‌آموزی مشخص است، این سازمان باید به طور کامل فعالیت‌های خود را از طریق دانش‌آموزان پیش ببرد.

کد مطلب: ۱۴۱۶۷۶۱
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش‌آموزی باید تمام فعالیت‌های خود را از طریق دانش‌آموزان پیش ببرد

سلمان حصاری، رئیس سازمان دانش آموزی استان خراسان رضوی، در جمع دانش آموزان خبرنگار پانا عنوان کرد: همانطور که از اسم سازمان دانش آموزی مشخص است، سازمان دانش آموزی باید به طور کامل تمام فعالیت‌های خودش را از طریق دانش آموزان پیش ببرد.

وی بیان کرد: اولین هدف من در سازمان دانش آموزی تشکیل هیأت اندیشه ورز دانش آموزی است. کار این هیأت این است که در تمام تصمیمات مسؤلان سازمان برای دانش آموزان استان که حدود یک میلیون و ۵٠٠ هزار نفر هستند و برای برنامه ریزی در موضوعات مختلف، آنها حضور داشته باشند و به ما در تصمیم گیری ها به طور مستقیم کمک کنند و تصمیم نهایی با نظرات و پیشنهادات این دانش آموزان باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: موضوع بعدی که ما تصمیم داریم به زودی آن را اجرایی کنیم، طرح هر کلاس درس، یک دانش آموز خبرنگار است که در این طرح هر کلاس یک خبرنگار به روایتگری بپردازد و در خط اول خبر به ما کمک کند که در گفتمان سازی برنامه‌های ما رسانه ما باشد.

حصاری بیان کرد: موضوع بعدی مورد نظر ما که تا حدودی در حال اجراست سامانه نورینو است که هدف اصلی این سامانه انسجام فعالیت‌های پرورشی دانش آموزان است تا از هم گسیختگی مسائل پرورشی جلوگیری شود و همه فعالیت های دانش آموزان در یک کارنامه یا یک پرونده پرورشی برای دانش آموزان جمع‌آوری شود و همانطور که هر دانش آموز یک پروندهٔ آموزشی دارد یک پرونده، پرورشی نیز داشته باشد که در آن تمام فعالیت‌های پرورشی به طورکامل ثبت شود به عنوان مثال عضو پیشتازان یا عضو سازمان دانش آموزی یا هر فعالیت پرورشی دیگر که دانش آموز انجام می‌دهد در آن ثبت شده و به آن نمره داده شود تا هر وقت و هر کس که به آن نیاز داشت به این سامانه مراجعه کند، فعالیت دانش آموز را ببینند.

وی تاکید کرد: این اقدام برای آینده شغلی دانش آموزان و استخدام در ادارات مختلف نقش بسیار مؤثری دارد. این سامانه در ابتدای کار ممکن است عیب و نقص هایی داشته باشد که هر چه جلوتر بروید مطمئنا نقص ها کاسته و سامانه کامل‌تر و بی عیب تر می‌شود.

حصاری در نهایت گفت: خبرنگار باید خط اول خبرنگاری باشد و خبر را با سرعت و داغ به گوش مردم برساند و نسبت به مسائل روز واکنش سریع نشان دهد و نگذارد از داغی خبر بگذرد.

دانش آموز خبرنگار: محمدمیثم کبیری‌مقدم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار