انتخابات شوراهای دانش‌آموزی مدارس آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

تبریز (پانا) - بیست و ششمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی مدارس آذربایجان‌شرقی همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۱۶۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات شوراهای دانش‌آموزی مدارس آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

مسعود سعادتی در جلسه هماهنگی انتخابات شوراهای دانش آموزی مدارس بر اهمیت این تشکل اشاره کرده و بر نهادینه شدن جایگاه شوراهای دانش آموزی برای همه مدیران و عوامل اجرایی مدارس تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی مسایل تربیتی و پرورشی را اصلی ترین دغدغه جامعه عنوان کرد و گفت: در خصوص مسایل تربیتی باید جایگاه دانش آموزان به درستی تعیین شود.

وی ادامه داد: مهارت پاسخ گویی به نیاز در نوجوانان زمانی تقویت می شود که عزت نفس داشته باشند و مدیریت ذهن و احساس دانش آموزان به سبب حساسیت برهه سنی ضرورت دارد که فعالیت های اجتماعی این مهم را برای نوجوانان فراهم می کند.

سعادتی گفت: آموزش، بخش کوچکی از مسئولیت های دستگاه تعلیم و تربیت است و هدف اصلی مهارت حل مسئله و همفکری آموختن به دانش آموزان است.

پناهعلی حسین زاده نیز در این جلسه هماهنگی گفت: بیست‌وششمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی با شعار محوری «شورای دانش‌آموزی پیشران تحقق ایران قوی‌» به صورت متمرکز استانی در دبیرستان پرفسور هشترودی ناحیه سه تبریز برگزار می شود.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی افزود: این انتخابات در همه واحدهای آموزشی دوره‌های تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود.

بر اساس تقویم اجرایی انتخابات شوراهای دانش آموزی تبلیغات و ارائه برنامه های کاندیداها پنج روز قبل از انتخابات، برگزاری انتخابات و رای گیری، اعزام بازدیدکنندگان و بازرسان به مدارس، ثبت و ارسال صورت جلسه انتخابات به منطقه، برگزاری جلسات منتخبین اعضای شورای دانش آموزی هر دو هفته یک بار و ارائه گزارش فعالیت های شورای دانش آموزی به منطقه و استان در طول سال تحصیلی انجام می‌گیرد.

گفتنی است دانش‌آموزان داوطلب می‌توانند از طریق سامانه نورینو در my.medu.ir ثبت‌نام کنند و به مدت پنج روز قبل از انتخابات درباره دیدگاه‌ها، نظرات و برنامه‌های خود به تبلیغ بپردازند.

دانش آموز خبرنگار: امیرمهدی سلطانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار