رئیس ستاد انتخابات استان تهران:

جمع ثبت‌نام کنندگان به عدد یک هزار و 565 رسید‌

تهران (پانا) - رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت در چهارمین روز ثبت نام‌نهایی متقاضیان انتخابات مجلس شورای اسلامی ۶۲۹ داوطلب ثبت نام خود را قطعی کردند و شمار ثبت‌‌نام‌ کنندگان به ۱۵۶۵ نفر رسید.

کد مطلب: ۱۴۱۵۶۷۴
لینک کوتاه کپی شد
جمع ثبت‌نام کنندگان به عدد یک هزار و 565 رسید‌

سید عباس جوهری معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران و رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به تعداد ثبت نام کنندگان انتخابات اظهار کرد: در روز یکشنبه به عنوان چهارمین روز ثبت نام‌نهایی متقاضیان انتخابات مجلس شورای اسلامی ۶۲۹ داوطلب ثبت نام خود را قطعی کردند و شمار ثبت‌ نام‌ کنندگان به ۱۵۶۵ نفر رسید.

وی درباره ترکیب آماری داوطلبان در نام‌نویسی نهایی این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکنون افزود: در این ترکیب ۸۶ درصد مرد و ۱۴ددرصد زنان هستند و به لحاظ ترکیب سنی داوطلبان، در رده های سنی ۳۰ تا ۳۵ سال ( ۸ درصد)، ۳۵ تا ۴۰ سال ( ۱۸ درصد)، ۴۰ تا ۴۵سال ( ۲۳درصد) و ۴۵ تا ۵۰ سال ( ۱۶ درصد) و ۵۰ تا ۵۵ سال (۱۴درصد) ۵۵ تا ۶۰ سال(۱۱درصد) و ۶۰ تا ۶۵سال (۶درصد) ۶۵ تا ۷۰ سال (۳درصد) و ۷۰ تا ۷۵ سال (۱در صد) تشکیل داده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با ارائه گزارشی از سابقه داوطلبانی که در این دوره ثبت نام خود را نهایی کردند، گفت: داوطلبانی که سابقه نمایندگی ادوار مجلس را دارند، ۴ درصد و ۲۱ درصد هم سابقه ایثارگری داشته اند.

جوهری درباره ترکیب شغلی داوطلبان عنوان کرد: کارمندان، بازنشستگان، فرهنگیان، شغل آزاد، استاد دانشگاه، وکیل و قاضی، نماینده مجلس، پزشک و روحانی و نظامی۱۰ شغل نخست داوطلبانی هستند که ثبت نام خود را نهایی کردند.

وی به تعداد ثبت نام متقاضیان در حوزه‌های انتخابیه شهرستان‌ها هم اشاره کرد و افزود: در حوزه انتخابیه تهران ، ری، اسلامشهر و پردیس ۱۳۸۰ نفر، حوزه انتخابیه شهریار، قدس و‌ ملارد ۷۲ نفر، حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه ۳۸ نفر، در حوزه انتخابیه رباط کریم و بهارستان ۳۴ نفر، در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک ۱۶ نفر و در حوزه انتخابیه پاکدشت ۱۷ نفر، ثبت نام کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به وضعیت ثبت نام اقلیت‌های مذهبی تصریح کرد: در حوزه انتخابیه مسیحیان آشوری و کلدانی ۳ نفر، در حوزه انتخابیه مسیحیان ارامنه شمال کشور ۳نفر، در حوزه انتخابیه زرتشتیان ۲ نفر تا پایان روز چهارم، ثبت نام خود را قطعی کرده اند و در حوزه انتخابیه کلیمیان فعلا ثبت نامی انجام نشده است‌.

جوهری تاکید کرد: ثبت نام نهایی داوطلبان مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۲۷ مهر به مدت یک هفته آغاز شده و تا ساعت ۱۸ روز چهارشنبه این هفته سوم آبان ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: داوطلبان می‌توانند از طریق پنجره واحد انتخابات وزارت کشور به نشانی keshvar.moi.ir به صورت برخط نسبت به تکمیل کاربرگ ثبت نام و بارگذاری مدارک و گواهی‌های مورد نیاز اقدام کنند و آن دسته از داوطلبانی که در مرحله پیش ثبت نام، نام نویسی کرده و کد رهگیری دریافت کردند مجاز به ثبت نام نهایی هستند.

گفتنی است دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار