معاون پرورشی دبیرستان آزاده رودهن:
استمرار در برگزاری نماز جماعت در مدارس، افقی روشن برای تربیت تمامساحتی دانشآموزان است
رودهن (پانا) - معاون پرورشی دبیرستان آزاده رودهن پیگیری و استمرار در برگزاری نماز جماعت در مدرسه و بین دانشآموزان را سبب طرحریزی آیندهنگری و افقی روشن برای تربیت مذهبی و معنوی دانشآموزان در چارچوب تربیت تمامساحتی دانست.
زینب کیایی، معاون پرورشی دبیرستان آزاده رودهن، در گفتوگو با پانا گفت: «مثلث خانه، مدرسه و مسجد نقش مهمی در ارتقای فرهنگ نمازخوانی و برپایی نماز جماعت در بین دانشآموزان دارد. خانواده نقش مهمی در آموزش نماز و الگو بودن برای فرزندان خود را دارند و از طرفی مسجد با ایجاد کارکردها، فعالیتها و جاذبههای موثر به راحتی میتواند هوشمندانه به جذب دانشآموزان بپردازد و آنها را با خود همراه کند.»
وی افزود: «کلیه کارکنان مدارس، به ویژه مربیان و معاونین پرورشی باید زمینههای لازم جهت برگزاری نماز جماعت در مدارس را حتی با تعداد نفرات کم، برگزار کنند و از کلیه ابزار تشویقی بدون اجبار و زور صرفا در جهت ترغیب یک رفتار دینی که نماز جماعت است، در بین آنها استفاده کنند.»
کیایی در ادامه صحبتهایش اظهار کرد: «عوامل زیادی در جذب دانشآموزان برای شرکت در نماز جماعت موثر هستند. از جمله حضور مسئولین مدرسه در نماز جماعت مدارس، احترام و شخصیت دادن به دانشآموزان، نشاطآفرینی فرهنگی و اعتقادی در مدارس، ایجاد رابطه قوی دینی بین معلم و دانشآموز، وجود نمازخانههای جذاب در مدارس، اجرای مسابقات مختلف در خصوص نماز و اهدا جوایز به دانشآموزان بین دو نماز، شرکت کارکنان مدرسه در کنار دانشآموزان میباشد.»
این معاون پرورشی توانمند با تاکید بر اینکه نباید نقش معاونین و مربیان پرورشی در مدارس را نادیده گرفته شود، افزود: «سعی برای اقامه نماز جماعت در مدارس، همچنین برنامهریزی برای اعزام دانشآموزان به نماز جمعه از وظایف مهم مربیان پرورشی است که لازم است مربیان با شیوههای نو و ابتکار عمل در جذب و تشویق دانشآموزان برای شرکت در نماز جماعت و جمعه، این وظیفه مهم را به خوبی انجام دهند.»
کیایی اظهار کرد: «ما در دبیرستان آزاده برنامهریزیهای لازم جهت برگزاری نماز جماعت را انجام داده و در زمانبندیهای کلاسی برگزار میشود، البته نکتهای خیلی بیشتر از خود نماز در مدارس به ویژه مدارس متوسطه باید مورد توجه قرار گیرد، جذب و روشنگری منطقی و اصولی دانشآموز است، دانشآموز اگر به فلسفه و ذات اقدامی که قرار است انجام دهد واقف نباشد، ایمان برایش رقم خورده نخواهد شد و چیزی جز سرخوردگی و زدگی نصیبش نخواهد شد و در مراحل بالاتر جزیی از آسیبهای اجتماعی و شناختی جامعه خواهد شد.»
وی در پایان تصریح کرد: «به صورت منظم پیگیر جذب دانشآموزان و برگزاری نماز جماعت در مدرسه هستیم، که این سیر و جریان تربیتی مذهبی در مدرسه فعال باشد تا بتوانیم گامی کوچک در جهت حفظ ارزشهای دینی و اسلامی در بین دانشآموزان برداریم »
خبرنگار: نیایش ورمقانی
ارسال دیدگاه