رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس در گفت‌وگو با پانا:

رصد کالاهای قاچاق از طریق سامانه پایانه‌های فروشگاهی شدنی است

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی درباره تاثیر راه‌اندازی سامانه مودیان مالیاتی و پایانه‌های فروشگاهی بر ایجاد عدالت و شفافیت مالیاتی در کشور، عنوان کرد رصد کالاهای قاچاق از طریق سامانه پایانه‌های فروشگاهی شدنی است.

کد مطلب: ۱۴۱۵۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد
رصد کالاهای قاچاق از طریق سامانه پایانه‌های فروشگاهی شدنی است

محمدصالح جوکار، در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «اینکه امروزه و در کف جامعه اصناف اعتراضاتی جدی به بحث تراکنش‌ها و مالیات‌های اخذشده از آنها دارند یک موضوع قابل تامل است اما تا زمانی که یک رابطه دو طرفه بین مودی و سازمان امور مالیاتی برقرار نشود در اصل پرداخت مالیات به جای نمی‌رسیم.»

وی در ادامه بیان کرد: « اکنون با برنامه‌های مختلف می‌توان سامانه مودیان مالیاتی را دور زد. دولت به مردم اعتماد کند و کسبه و مردم هم به دولت اعتماد کنند. وقتی این اعتمادسازی صورت بگیرد مردم با رغبت مالیات خواهند داد.»

جوکار افزود: «دولت باید اعلام کند که این مالیات‌ها را در کجا هزینه کرده است، ولی در حال حاضر به این مسئله خدشه وارد شده است.»

این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: «باید سازمان امور مالیاتی اعتمادسازی را در اولویت برنامه‌های کاری قرار دهد. اکنون برخی از افرادی که درآمدهای کلان دارندیک حاشیه امنیتی برای خود ایجاد کرده و مالیات هم نمی‌دهند.»

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها افزود: «این امنیت باعث شده که این افراد مالیاتی که جزو تعهدات آن‌ها است را پرداخت نکنند و به این وسیله حقوق مردم عادی را پایمال کنند.»

وی افزود: «این بنگاه‌داران اقتصادی که فرار مالیاتی دارند هنوز تمام زوایای درآمدی و سودشان کشف نشده است و هنوز سازمان امور مالیاتی کشور نتوانسته مالیات واقعی از آنها اخذ کند.»

جوکار ادامه داد: «باید از تمام مودیان مالیاتی در کشور بر اساس درآمد آنها مالیات اخذ کرد و برخورد جدی هم با کسانی که فرار مالیاتی دارند بشود. با سامانه مودیان مالیاتی می‌توان جلوی بسیاری از فرارهای مالیاتی را گرفت.»

این نماینده مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: «قاچاق از بیرون از کشور به داخل و قاچاق از درون کشور به بیرون را به میزان خیلی زیادی داریم. این قاچاق کالا ضربه به اقتصاد کشور است.»

جوکار تصریح کرد: «هنوز هم برخی از افراد فعال در اقتصاد زیرزمینی شناسایی نشده‌اند و ما هنوز با قاچاق در کشور مواجه هستیم و باید فکری برای اصلاح این وضعیت داشته باشیم، البته می‌توان با استفاده از سامانه مودیان مالیاتی و رصد جریان کالایی از طریق سامانه پایانه‌های فروشگاهی این قاچاق را شناسایی کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار