رییس ستاد انتخابات خراسان‌شمالی:

مجری انتخابات مردم هستند، نقش دولت بسترسازی است

بجنورد (پانا) - رییس ستاد انتخابات خراسان‌شمالی اظهار کرد شرکت‌کنندگان در انتخابات و مجریان انتخابات، مردم هستند و نقش دولت در فرآیند انتخابات، بسترسازی و پشتیبانی است.

کد مطلب: ۱۴۱۴۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد
مجری انتخابات مردم هستند، نقش دولت بسترسازی است

حسن ناهیدی در جمع اعضای هیات اجرایی شهرستان های بجنورد، اسفراین و شیروان به روند اجرایی انتخابات که معتمدین اعضای هیات‌های اجرایی را انتخاب می کنند، بیان کرد: ستاد انتخابات برای آشنایی هیات‌های اجرایی و سایر عوامل اجرایی، دوره‌های آموزشی متعددی را برابر تقویم تنظیمی برگزار خواهد کرد.

وی ادامه داد: قانون انتخابات تغییراتی داشته و شیوه برگزاری انتخابات نیز متحول شده و این آموزش ها ضروری است.

رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ستاد انتخابات به دنبال فراهم کردن همه امکانات اعم از فناوری و لجستیک انتخابات است و نواقص احصا شده و تا قبل از انتخابات این نواقص نیز رفع خواهد شد.

ناهیدی در تشریح اهمیت انتخابات اظهار کرد: درست است که دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی فقط چهار سال است، اما قوانین مصوب آنها گاه در تمام طول زندگی ما جاری است و گاه ممکن است نسل های بعدی جامعه نیز متأثر از این قوانین باشند، بنابراین اگر سرنوشت امروز و آینده برای ما مهم است که این گونه است، باید در انتخابات با جدیت و تحقیق و حساسیت شرکت کنیم و قطعا مردم به میزان مشارکت خود می توانند در قانون گذاری نقش داشته و اثرگذار باشند.

ناهیدی به تخصیص شبکه های تلویزیونی برای حوزه های اصلی انتخابات در این دوره خبر داد و گفت: نامزدهای انتخابات از طریق سه شبکه در استان می توانند خود را بهتر به مردم بشناسانند و مردم نیز می توانند ضمن استماع نظرات و مواضع کاندیدها، انتخاب بهتری داشته باشند.

گفتنی است در خراسان شمالی 3 حوزه انتخابیه بجنورد، شیروان و اسفراین اصلی هستند و 17 حوزه فرعی نیز وجود دارد. حوزه های فرعی عبارتند از: گرمخان، قوشخانه، سرحد، زرق آباد، سملقان، بخش سملقان، جاجرم، سنخواست، شوقان، راز و جرگلان، بخش جرگلان، بخش غلامان، شهرستان گرمه، شهرستان بام و صفی آباد، بخش بام، شهرستان مانه و بخش شیرین سو.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار