فرماندار شهرستان شیروان:

داشتن خط خوش یکی از جذابیت‌های معلمین در بین دانش‌آموزان است

شیروان (پانا)- فرماندار شهرستان شیروان در بازدید از نمایشگاه خوشنویسی، داشتن خط خوش را به عنوان یکی از عوامل جذابیت معلمین و روحانیون در بین دانش‌آموزان و جامعه برشمرد.

کد مطلب: ۱۴۱۴۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد
داشتن خط خوش یکی از جذابیت‌های معلمین در بین دانش‌آموزان است

دولت اسماعیل زاده در این بازدید با ابراز تقدیر و تشکر از تلاش های ۳۵ ساله هنری پیشکسوت فرهنگی، استاد علی رحیمی گفت: استاد رحیمی عزیز را همه افراد کوچک و بزرگ، از باب داشتن صداقت، اخلاص، هنر و تربیت شاگردان زیادی می شناسند و ایشان یک هنرمند و مدیری بسیار خوب هستند که فعالیت هنری خود را از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شروع کرده و چندین سال نیز به عنوان مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان بودند.

وی در ادامه خواستار توجه مدیران به فراگیری هنر خوشنویسی شد و افزود: هنر خوشنویسی یکی از هنرهای بسیار تأثیرگذار در جامعه است و همچنین یکی از شاخصه ها در عملکرد مؤثر مدیران، داشتن دست خط بسیار زیبای آن ها است.

فرماندار شهرستان شیروان در سفارش به خانواده ها نیز اظهار داشت: خانواده ها وقتی فرزندان خود را به کلاس‌های مختلف می‌فرستند، یکی از آن کلاس‌ها، کلاس یادگیری خط باشد چرا که در کنار آن با بسیاری از آیات قرآن، روایت ها و اشعار شاعران آشنا شده و آن را به یاد و ذهن می‌سپارند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بنده علاقه خاص و ویژه‌ای به هنر خوشنویسی دارم و خانواده بنده نیز همه خوشنویس و نقاش هستند.

علی جدی با بیان تقدیر و تشکر از فعالیت های مدیر انجمن خوشنویسان شهرستان شیروان افزود: استاد رحیمی علاوه بر اینکه معلم بنده بودند، یک ظرفیت بسیار خوبی نیز برای شهرستان شیروان محسوب می‌شوند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان نیز گفت: در هنر خوشنویسی آثاری عرضه می‌شود که در آن خوشنویسان از آیات قرآن کریم، احادیث و اشعار شاعران، عارفان و ... استفاده می‌کنند.

زهره بابایی با تمجید از مدیر انجمن خوشنویسان شهرستان شیروان افزود: این انجمن به عنوان یکی از انجمن‌های فعال و بسیار خوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان است و استاد علی رحیمی علاوه بر برگزاری چندین نمایشگاه و جشنواره های خوشنویسی، شاگردان بسیاری را نیز تربیت کرده است که در حال حاضر در دانشگاه‌های هنرهای تجسمی و خوشنویسی مشغول به تحصیل هستند یا فارغ التحصیل شده‌ اند.

لازم به یادآوری است در این نمایشگاه، تعداد 65 اثر از 25 خوشنویس ( فرهنگیان، دانش آموزان و ... ) در انجمن خوشنویسان شیروان وافع در خیابان شفای 5 پلاک 47 (نگارستان) به نمایش عموم گذاشته شده است.

خبرنگار: حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار