امام‌جمعه پاکدشت در خطبه نماز جمعه:

طوفان الاقصی عملیات غافلگیرانه شکست نظامی برای رژیم صهیونسیتی بود

پاکدشت (پانا) - امام جمعه شهرستان پاکدشت در خطبه‌های نماز جمعه، طوفان الاقصی را عملیات غافلگیرانه شکست نظامی و اطلاعاتی برای رژیم صهیونسیتی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۴۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد
طوفان الاقصی عملیات غافلگیرانه شکست نظامی برای رژیم صهیونسیتی بود

حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار امام‌ جمعه شهرستان‌ پاکدشت در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن تبریک میلاد حضرت عبدالعظیم‌ حسنی‌(ع) اذعان کرد: یکی از بهترین الگوهای زیست مومنانه در دوران اهل بیت(ع)، حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بود که دوران سه‌امام بزرگوار را درک کرد. این شخصیت برجسته در محضر امام رضا(ع)، امام جواد(ع) و امام هادی(ع) رسید و عرض دین کرد. لذا حضرت عبدالعظیم‌حسنی‌(ع) از محضر ائمه معصومین احادیث فراوانی را روایت و به درجات بالایی دست پیدا کرده است، به طوری که امام هادی(ع) درمورد اهمیت زیارت این ایشان فرمودند؛ أمّا إنّک لَو زُرتَ قَبرَ عَبدِ العَظیمِ عِندَکم لَکنتَ کمَن زارَ الحُسَینَ بنَ عَلِیِّ (علیه السلام) بدان که اگر قبر عبد العظیم در شهر خودتان را زیارت کنى، همچون کسى باشى که حسین بن على‌(ع) را زیارت کرده باشد.

امام‌جمعه شهرستان‌پاکدشت افزود: در حقیقت روحیه‌ی مجاهدت علمی، مجاهدت سیاسی و مبارزاتی این حضرت در مقابل آسمان خلافت و امامت باعث شده بود به جایی برسد که به عنوان الگوی زندگی مومنانه از طرف امام هادی(ع) معرفی شود.

وی در ادامه در خصوص فرارسیدن هشتم ربیع‌الثانی سالروز ولادت امام حسن‌عسکری(ع) افزود: امام حسن عسکری، عابدترین فرد زمان خود بود و بیش از همه به اطاعت خداوند و انجام دستورات الهی می‌پرداخت؛ ایشان تمامی کمالات اخلاقی پدران و اجداد گرامی خود را به ارث برده و با ذات خود عجین ساخته بود. والاترین جلوه های عالی اخلاق را در حرکات و منش خود نمایان می‌ساخت و مردم را بهره‌مند می‌کرد؛ لذا امام حسن‌عسکری(ع) مسئله زیست مومنانه و ایمان و باور مردم را نسبت به امام غایب تعلیم داد و آموزگاری کرد.

جوکار همچنین با اشاره به روز دهم ربیع الثانی سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه‌(س)، این حضرت را احیاگر تمدن نوین اسلامی دانست و عنوان کرد: حضرت فاطمه معصومه‌(س) ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که هیچ‌یک از امام‌زادگان ندارند؛ حرم آن حضرت و قبر نورانی‌اش برکات بزرگی دارد که در کمتر نقطه‌ای از زمین می‌توان یافت؛ بی مبالغه است که گفته شود یکی از مقدس‌ترین اماکن روی زمین و معادل دیگر اماکن مقدس دنیاست؛ در میان امام‌زادگان ایران و شهر قم و فرزندان حضرت امام موسی‌(ع) که نورافشانی می‌کنند.

رضاجوکار، امام‌جمعه شهرستان‌پاکدشت در پایان خطبه‌های نماز جمعه ضمن اشاره به جنایات صهیونیستی اخیر در فلسطین و غزه خاطر نشان کرد: کشورهایی که با رژیم صهیونسیتی همکاری می‌کنند باید روابط خود را با اسرائیل قطع کنند تا بمباران متوقف شود، محاصره نوار غزه شکسته و راه باز شود تا کمک رسانی به مجروحان و مردم مظلوم صورت بگیرد. مردم ملت ما همان‌طور که در سوریه و عراق حضور پیدا کردند و اجازه ندادند دشمن نفس بکشد، امروز هم آمادگی دارند و اجازه نخواهند داد که رژیم صهیونسیتی بیش از این به جنایات ادامه دهد. طوفان‌الاقصی عملیات غافلگیرانه شکست نظامی و اطلاعاتی برای رژیم صهیونسیتی بود؛ لذا آمریکا و اسرائیل باید بدانند که این کودک کشی‌ها، شکست نظامی را ترمیم نمی‌کند بلکه یک شکست و بی آبرویی دیگر است که در تاریخ برای آنها ثبت شد.

دانش‌آموز خبرنگار : محدثه موسوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار