یک روانشناس کودک در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد؛

ضرورت مشارکت دانش‌آموزان در امور مدرسه

تهران (پانا) - یک روانشناس کودک و نوجوان با تاکید بر ضرورت مشارکت دانش‌آموزان در امور مدرسه گفت افزایش مشارکت دانش‌آموزان در کلاس درس و مدرسه، به آنها احساس مسئولیت در قبال محیط یادگیری و جامعه می‌دهد.

کد مطلب: ۱۴۱۴۵۸۷
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت مشارکت دانش‌آموزان در امور مدرسه

فاطمه قاسم‌زاده در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه مشارکت دانش‌آموزان در امور مدرسه یکی از موضوعات مورد توجه متولیان تعلیم و تربیت در کشور است، اظهار کرد: «اکنون در هفته پیوند اولیا و مربیان هستیم و با توجه به اهمیت مقوله تربیت، این هفته بهترین فرصت است تا در انجمن‌های اولیا و مربیان، درباره افزایش مشارکت دانش‌آموزان نیز بحث و گفت‌وگو شود.»

وی افزود: «از آنجا که تربیت فرآیندی است که یک معلم به تنهایی قادر به اجرای آن نیست بلکه با همکاری اولیا محقق خواهد شد، بنابراین نیاز است که در امور مشترک مدرسه و خانه نیز دانش‌آموزان مشارکت داشته باشند تا امور تربیتی در مسیر درستی قرار بگیرد.»

این روانشناس کودک و نوجوان تصریح کرد: «بررسی موارد مشاوره‌ای نشان می‌دهد، اگر دانش‌آموزان در مدرسه مشارکت نکنند یادگیری و حتی سلامت روان آنها به خطر می‌افتد و باید گفت که در این مسیر، معلمان می‌توانند تاثیرگذار باشند. مشارکت دانش‌آموزان در مدرسه بر حضور منظم در مدرسه نیز تاثیر می‌گذارد، که عامل کلیدی برای پیشرفت آموزش و سلامت روان آنهاست. علاوه بر این مشارکت می‌تواند رفتارهای خشونت آمیز و احتمال وقوع مشکلات عاطفی را کاهش دهد.»

وی تاکید کرد: «دانش‌آموزان نباید احساس کنند مدرسه فقط جایی برای نوشتن و امتحان دادن است بلکه فضای کلاس درس باید به‌گونه‌ای باشد که دانش‌آموزان مشتاقانه در فعالیت‌های مدرسه مشارکت کنند و از آن لذت ببرند. این فضا اکنون در بسیاری از مدارس وجود دارد زیرا اولیای مدرسه و خانه به این نتیجه رسیدند که مشارکت دانش‌آموزان تا چه اندازه می‌‌تواند به سلامت روان نوجوانان کمک کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار