رئیس مجلس:

اداره و توسعه کشور جز با حضور مردم امکان‌پذیر نیست

تهران (پانا) - مجلس شورای اسلامی گفت اداره و توسعه کشور جز با حضور مردم امکان‌پذیر نیست و حضور مردم و مردمی سازی در همه عرصه ها به خصوص سلامت عامل توسعه و پیشرفت کشور است.

کد مطلب: ۱۴۱۴۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد
اداره و توسعه کشور جز با حضور مردم امکان‌پذیر نیست

محمد باقر قالیباف روز پنجشنبه در دومین همایش ملی تجلیل از خیرین سلامت در مشهد افزود: خیران در حوزه های سلامت، آموزش، اشتغال و کار و خانواده برای جامعه بسیار مهم و برجسته هستند.

قالیباف افزود: حضور خیران و نیروهای مردمی در تجهیز بهداری رزمی در دوران دفاع مقدس و رسیدگی به مجروحان در پشت جبهه مهمتر از مهمات جنگی بود، در دوران کرونا نیز دوباره خیران و امدادگران به میدان آمدند و در روزهایی که حتی برای تامین ماسک مشکل داشتیم به سرعت و با کمک آنها از تولید واکسن تا تامین تجهیزات پیشرفتهای زیادی حاصل کردیم.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: این پیشرفت نتیجه همکاری خوب خیران سلامت و کادر درمان بود از این رو خیران سلامت شایسته قدردانی هستند و امروز در عرصه هایی دچار چالش هستیم که فرصت حضور مردم در آن عرصه ها فراهم نشده و متاسفانه گاهی مانع گذاری برای حضور مردم نیز شده است.

قالیباف افزود: توزیع صحیح فرصت‌ها، عدالت محوری و کاهش آسیبهای اجتماعی مستلزم انسجام و حضور مردم در همه بخشهای مدیریتی حتی در بخشهای مرتبط با تجهیزات نظامی و نیروهای مسلح است.

وی اظهار کرد: باید از ظرفیت مردمی که چونان اقیانوسی خروشان است استفاده کرد و به الگویی در نحوه حکمرانی و مردمی سازی دست یافت و با مدیریت دانش حضور مردم و خیران را در مجموعه به شکل سیستمی تعریف کرد.

او با تاکید بر خصوصی سازی ادامه داد: در کنار خصوصی سازی نگاه مشارکتی به خیران بسیار کارساز است و مشارکت خیران برخی از مضرات خصوصی سازی را ندارد.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از ظرفیت حداکثری خیران به قانونگذاری نیز نیاز دارد که مجلس به این حوزه هم ورود کرده است و به عنوان نمونه بنا به نیاز و براساس طرح جامع و آمایش حوزه سلامت از ظرفیت خیران استفاده می شود.

قالیباف افزود: اولویتهای مکانی برای ساخت مراکز درمانی توسط خیران مشخص می شود و چنانچه این اولویت مورد توجه باشد تلاش می کنیم با استفاده از درآمدهای مالیاتی به این طرح ها برای تکمیل سرعت دهیم تا کار به شکل مشارکت مردم و دولت به نتیجه برسد.

وی با بیان این که امروز در حوزه پزشکی حرف برای گفتن در دنیا داریم اظهار کرد: در حوزه پزشکی ظرفیتهای زیادی در بخش دانش بنیان برای سرمایه گذاری وجود دارد که خیران در این بخشها نیز می توانند به نیروهای جوان و فعال کمک کنند.

بهره مندی از خدمات بیمه ای به اندازه نیاز

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در کشور هیچ فردی نباید خارج از پوشش بیمه‌ای باشد و باید مشخص شود که چگونه از فرد بیمه شده حمایت شود لذا در مجلس تلاش شد قانون به گونه ای باشد که بهره مندی از نظام سلامت به اندازه نیاز افراد و پرداخت حق بیمه نیز به اندازه توان آنها باشد.

قالیباف افزود: سیستم ارجاع نیز در این خصوص موضوعیت دارد و روابط سیستمی و ساختاری درست بین مردم و مجموعه دولت می تواند زنجیره خوبی در این حوزه تشکیل دهد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره حمله ددمنشانه دیروز رژیم غاصب صهیونیستی به بیمارستان معمدانی غزه گفت: این رژیم شیطانی کودک کش با حمله به بیمارستان غزه بیش از هزار زن و کودک و مجروح را به شهادت رساند.

قالیباف افزود: این یک جنایت پست و شیطانی بود اما اسرائیل هرگز موفق نخواهد شد اقدام شجاعانه حماس را ترمیم کند هر چند که این گونه تبلیغ کرده اند که ارتش رژیم صهیونیستی ارتشی شکست ناپذیر است و در دکترین نظامی خود خارج از محیط کشور و محدوده جغرافیایی با دشمنان می جنگد و مدعی هستند بر همه اطلاعات منطقه و دنیا مسلط هستند و "گنبد آهنی" دارند و با حمایت آمریکا و قدرت دفاع هوایی شان کسی نمی تواند از گنبد آهنی آنها عبور کند.

وی ادامه داد: مبارزان و مجاهدان حماس و فلسطینی با ایمان به خدا مقابل این رژیم ایستادند، مقاومت کردند و آبروی آنها را ریختند به طوری که مردمشان دیگر به آنها اعتماد ندارد و این اعتبار حتی در درون رژیم غاصب نیز فرو ریخت.

قالیباف افزود: اسرائیل با هجوم به بیمارستان معمدانی غزه قصد داشت روحیه مردم و توان ملت فلسطین را از بین ببرد اما موفق نشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار