رادیو برای راه اندازی کسب و کارها چه برنامه هایی دارد؟

تهران (پانا) - رادیو به طور فعال از تولیدکنندگانی که در زمینه تولید، اشتغال و کارآفرینی فعالیت می‌کنند، حمایت می‌کند و با رفع موانع، مشکلات تولیدکنندگان و کارآفرینان را حل و فصل کند.

کد مطلب: ۱۴۱۳۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
رادیو برای راه اندازی کسب و کارها چه برنامه هایی دارد؟

به گزارش روابط عمومی معاونت صدا؛ شبکه های مختلف رادیویی با هدف آموزش و معرفی کسب و کارها و کارآفرینان برتر به تهیه و تولید برنامه هایی در راستای مسائلی در حوزه کسب و کار می پردازد که بدین شرح است:

مشاوره راه اندازی کسب و کار در رادیو اقتصاد

رادیو اقتصاد در برنامه « شب آفتابی» با ساختار گفتگو محور که یک شب نشینی اقتصادی است ، هر شب میهمانانی شاخص در حوزه انواع کسب و کارها دارد که به شنوندگان در آن حوزه تخصصی مشاوره می دهند، این برنامه شنبه تا چهارشنبه ساعت 22 از رادیو اقتصاد پخش می شود.

«به قید فوریت » برنامه ای است که به بررسی و پیگیری مشکلات کسب و کار های مختلف و مطالبه از مسئولین مرتبط برای پاسخگویی می پردازد. در این برنامه زنده هر روز دو پرونده مربوط به دو کسب و کار بررسی و پیگیری می شود و مسئولین مربوطه به هریک روی آنتن مشکلات آن ها را بررسی و رفع می کنند.این برنامه شنبه تا چهارشنبه ساعت 8 روی آنتن رادیو اقتصاد می رود. در برنامه «شغل آزاد» مسائل مرتبط با اصناف از جمله مجوزهای صنفی، سابقه هر صنف، مشکلات واحد های صنفی-امور نظام صنفی و کسب و کارها مورد بررسی قرار می گیرد. این برنامه شنبه تا چهارشنبه ساعت 9 پخش می شود.

برنامه «کلاه سایبری» بر مبنای سوژه های واقعی از کلاهبرداری های مجازی و کسب و کارهای فجازی به شکل مستند داستانی تهیه و داستان مالباختگان به صورت نمایش کوتاه (با نابازیگران) از روند حادثه پیش آماده روایت می شود و در انتهای هر برنامه با کمک مسئولین پلیس فتا نکته مرتبط با پرونده و هشدارهای لازم داده می شود. این برنامه دوشنبه ساعت 14:30 پخش می شود.

«عصرانه کاری» مروری دارد بر فعالیت چهره های خاص اقتصادی- اجتماعی شامل افراد شاخص در کسب و کارهای مختلف- چهره های متفاوت در برخی صنوف و فعالیت های اقتصادی و اجتماعی که زندگی ،خاطرات ،مسیر زندگی، موفقیت ها و شکست ها و آرزوهای این افراد به صورت کاملا صمیمی در حضور یک مجری و یک بازیگر در فضایی مهمانی گونه بررسی می شود.طرح مشکلات کسب و کار مربوطه به زبان طنز و در قالب نمایش های مرتبط با حرف و کسب و کار های مختلف - گزارش مردمی درباره کسب و کار مرتبط با شغل مهمان برنامه به صورت طنز از بخش های این برنامه است، این برنامه پنج شنبه ها ساعت 18 پخش می شود.

معرفی زنان کارآفرین فرهنگی هنری در رادیو فرهنگ

«پیشران »سه شنبه ها ساعت ۲۱ به معرفی کارآفرینان حوزه اقتصاد فرهنگی می پردازد.«ایراندخت »یکشنبه ها ساعت 20:30 به معرفی زنان کارآفرین فرهنگی هنری و برنامه «چرخانه »سه شنبه ها ۹ صبح معرفی بانوان کارآفرین اقتصادی می پردازد.

ایجاد فرصت‌های شغلی در رادیو جوان

برنامه «جیک و پیک» در رادیو جوان به معرفی مشاغل و ایجاد فرصت‌های شغلی می‌پردازد. این برنامه به جوانان فرصتی را می‌دهد تا با زندگی و تجربیات موفق آمیز، در حوزه کارآفرینی آشنا شوند و از ایده‌های خلاقانه برای راه‌اندازی مشاغل خانگی استفاده کنند.

برنامه «بلامانع» رادیو جوان، به طور فعال از تولیدکنندگانی که در زمینه تولید، اشتغال و کارآفرینی فعالیت می‌کنند، حمایت می‌کند و سعی می‌کند با رفع موانعی که در راه آن‌ها قرار می‌گیرد، مشکلات تولیدکنندگان و کارآفرینان را حل کند. همچنین، برنامه «جوان ایرانی سلام» در جریان مشکلات و چالش‌هایی که برای افراد روستایی در حوزه تولید و ایجاد شغل وجود دارد، با آنها گفتگو می‌کند.

رادیو سلامت و معرفی کارآفرینان برتر

فصل دوم برنامه«کافه خبر» با محوریت کار، اشتغال زایی و تولید دانش بنیان هر هفته دوشنبه از ساعت ۹ به روی آنتن رادیو سلامت می رود. در این برنامه همه مراکز تولیدی دانش بنیان و کارآفرینان برتر معرفی می شوند و از راه های پرفراز و نشیب رسیدن به موفقیت می گویند.

«صدای دانش »نام برنامک ۵دقیقه ای که هر روز از شنبه تا پنجشنبه در بخش صبحگاهی رادیو سلامت با موضوع کارآفرینی و اشتغال زایی تقدیم مخاطبان فرهیخته رادیو می شود.

رادیو صبا و تولید ملی

رادیو در برنامه «دنگ و فنگ، دوراهی، متا صبا و فرش قرمز» به موضوع تولید، اشتغال و کارآفرینی می پردازد.

این شبکه رادیویی در برنامه اقتصادی «دنگ و فنگ» با نگاهی طنز به بیان مشکلات و دغدغه‌های کارآفرینان در حوزه تولید و راه‌اندازی کسب و کار می‌پردازد. این برنامه شنبه و دوشنبه‌ها ساعت ۲۳ تقدیم مخاطبان می‌شود.

برنامه «دوراهی» در قالب مسابقه رادیویی با طرح سوالات دو گزینه‌ای به معرفی مشاغل و کسب و کارهای تازه پردازد، این برنامه شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۰ صبح پخش می‌شود. برنامه علمی «متا صبا» با معرفی کسب و کارهای جدید در حوزه فضای مجازی و بیان دغدغه‌های کارآفرینان این حوزه به این موضوع می‌پردازد.

رادیو صبا در برنامه زنده «فرش قرمز» میزبان نخبگان و جوانان کارآفرین می‌شود، در این برنامه مخاطبان با کارآفرینان نخبه و مسیر زندگی آنها آشنا می‌شوند، این برنامه پنجشنبه‌ها ساعت ۲۲:۳۰ تقدیم مخاطبان می‌شود.

کسب و کارهای نوپا در رادیو ایران

برنامه خاص باشید، مستندی گزارشی، در حوزه معرفی کارآفرینان موفق ایرانی، کسب و کارهای نوپا و شغل های خلاقانه است

در این برنامه هر هفته گزارشگر برنامه، همراه با یکی از مخاطبانی که به برنامه پیامک زده و تمایل آشنایی با یک حوزه کاری را دارد، به محل کار کارآفرین می روند. در واقع در این برنامه، علاوه بر معرفی مسیری که کارآفرین طی کرده و چالش ها و فرصت های شغلی وی، امکان آشنایی مخاطبان با صاحبان مشاغل و افراد با تجربه در حوزه کسب و کار فراهم می شود؛ تا کسانی که مدتهاست در فکر راه اندازی کسب و کار هستند، سوالات خود را مطرح کنند.«خاص باشید» جمعه ها ساعت 16 از رادیو ایران پخش می شود.

فرصت رادیو تهران را از دست ندهید

«فرصت» برنامه جدید گروه دانش و اقتصاد رادیو تهران که فرصت های مختلف اقتصادی، صنعتی، بازرگانی و تولیدی را معرفی می کند و به آن می پردازد. این برنامه پنجشنبه ها و جمعه ها از ساعت 14:30 تا 17 با بخش های مختلف طنز، نمایش و مسابقه فضای شادی را فراهم می کند. علاوه بر این، برنامه فرصت جنبه آموزشی و مطالبه گری دارد و با صاحبان مشاغل و کسب و کارها به گفت وگو پیرامون تجربه ها، موفقیت ها و معرفی کسب و کارشان می پردازد.

برنامه «بازار تهران» با ارائه مشاوره رایگان مالی در حوزه اقتصادی مخاطبان خود را راهنمایی می کند. یکی از اهداف این برنامه مشاوره به مردم جهت ارتقاء سواد مالی و بهبود دانش سرمایه ای مخاطبان جهت حفظ و افزایش سرمایه آنهاست. از دیگر اهداف برنامه بازار تهران، می توان به پیگیری مطالبات مردم اشاره کرد؛ در این برنامه در گفتگو با مسئولان دغدغه ها، خواسته ها و نیازهای مخاطبان مطرح و از آن‌ها پاسخ مناسب دریافت می شود. از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 11 با بازار رادیو تهران روی موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز همراه شوید.

رادیو پیام و «پیام خدمت»

برنامه «پیام خدمت» به مدت 2 دقیقه با موضوع معرفی شرکت های دانش بنیان و کارآفرینان در حوزه های مختلف، روزی 2 بار ،به صورت روتین پخش می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار