بند مربوط به تامین مسکن سازمانی برای کارکنان نیروهای مسلح به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

تهران (پانا) - با تصمیم رئیس مجلس شورای اسلامی بند مربوط به تامین مسکن سازمانی مورد نیاز برای کارکنان نیروهای مسلح برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

کد مطلب: ۱۴۱۲۷۸۶
لینک کوتاه کپی شد
بند مربوط به تامین مسکن سازمانی برای کارکنان نیروهای مسلح به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

در جلسه علنی نوبت عصر امروز و در جریان بررسی تبصره ۲ بند «ت» ماده ۵۰ لایحه برنامه هفتم توسعه، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس گفت: نیروهای مسلح خودشان زمین لازم را داشته و باید تنها به بحث‌های مربوط به ساخت آنها کمک کنیم.

وی ادامه داد: از طرف دیگر نیروی انتظامی ‌پهنه گسترده‌ای در کشور دارد و در تمامی شهرها و نقاط مرزی گسترده است لذا باید با وزارت راه و شهرسازی کار را به گونه‌ای پیش ببرد که مشکل زمین برای ساخت مسکن آنها حل شود.

در این تبصره آمده است: «به منظور تأمین مسکن سازمانی مورد نیاز برای کارکنان نیروهای مسلح با اولویت مناطق امنیتی، مرزی و محروم:

۱- ستاد کل نیروهای مسلح مجاز است نسبت به تأمین زمین مورد نیاز احداث سالانه ۱۰ هزار واحد خانه سازمانی اقدام نماید. وزارت راه و شهرسازی نیز مکلف است با رعایت طرح تفصیلی و آمایش سرزمینی نسبت به تغییر کاربری مورد نیاز زمین‌های معرفی شده اقدام کند.

۲- وزارت راه و شهرسازی مکلف است زمین مورد نیاز جهت احداث سالانه ۲۰ هزار واحد خانه سازمانی نیروهای فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا) را تأمین کند.

۳- بانک مرکزی مکلف است نسبت به پرداخت تسهیلات بانکی مورد نیاز برای خانه های سازمانی فوق از محل تسهیلات قانون جهش تولید مسکن اقدام کند.

۴- به فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فراجا) اجازه داده می‌شود با هماهنگی بانک مرکزی و با استفاده از منابع خود نسبت به ایجاد سپرده برای دریافت تسهیلات کم بهره از محل تسهیلات قانون جهش تولید مسکن اقدام کند.»

همچنین تبصره ۳ بند (پ) ماده ۵۰ لایحه برنامه هفتم نیز به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

در این تبصره آمده است: «بانک مرکزی مکلف است نسبت به پرداخت تسهیلات بانکی از محل تسهیلات قانون جهش تولید مسکن برای احداث و تعمیر سرای اساتید و سرای دانشجوئی متاهلی (خوابگاه‌های متاهلی) برای دانشجویان، اساتید و طلاب به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی و مدیریت حوزه‌های علمیه اقدام نماید.

بازپرداخت این تسهیلات از محل منابع و دارایی های این دستگاه‌ها حسب مورد با تضمین هیات امنای دانشگاه‌ها یا سازمان است. احداث سراهای معلم در روستاها با تضمین وزارت آموزش و پرورش نیز مشمول حکم این بند است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار