مدیرعامل بنیاد بازیهای رایانهای:
بازیهای علمی آموزشی یک زیستبوم بسیار عالی برای حضور دانشآموزان است
تهران (پانا) - مدیرعامل بنیاد بازیهای رایانهای با اشاره به امکان برگزاری جشنواره بازیهای علمی آموزشی ایرانی برای دانشآموزان گفت بازیهای علمی آموزشی یک زیستبوم بسیار عالی برای حضور دانشآموزان است.
محمدامین حاجی هاشمی مدیرعامل بنیاد بازیهای رایانهای در گفتوگو با پانا درباره آموزش ۲۵۰۰ دانشآموز در فضای وب گفت: «بنیاد ملی بازیهای رایانهای چند سال است با همراهی آموزش و پرورش کانالی در شبکه شاد دارد که در این مکان به آموزش بازیسازی برای دانشآموزان میپردازد و خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از این کانال صورت گرفته است که در برههای از زمان اعلام شد که نزدیک به ۲۵۰۰ دانشآموز در این کلاسها حضور داشتند و از آن بهره میبردند.»
وی به همکاری وزارت آموزشوپرورش برای برگزاری دورههای آموزشی بازیسازی اشاره کرد و افزود: «در حال حاضر وزارت آموزشوپرورش دورههای آموزش بازیسازی رایانهای را در برنامههای خود دارد همچنین جشنوارههایی با همکاری بنیاد برگزار میشود و مشاوره و داوریهایی را در بخشهای مختلف این رویداد انجام میدهیم.»
مدیرعامل بنیاد بازیهای رایانهای خاطرنشان کرد: «با معاونت پرورشی و مجموعههای دیگر نیز در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم مسابقاتی را بر روی بازیهای رایانهای ایرانی را برای بازیکنان برگزار کنیم که هم بازیسازان رایانهای در آن مکان بازیهای خود را عرضه کنند و همچنین شاهد حضور دانشآموزان نیز باشیم.»
وی تصریح کرد: «در حال رایزنی هستیم تا برخی بازیهای آموزشی و کاربردی که به مقوله کلمات آموزش ابتدایی و همچنین دروس میپردازد را به عنوان یک زیستبوم که نیاز دانشآموزان است را طراحی کنیم تا دانشآموزان بتوانند از آن استفاده کنند.»
حاجی هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری جشنواره فردا که توسط وزارت آموزشوپرورش برگزار میشود اشاره کرد و گفت: «وزارت آموزشوپرورش یک سری جشنوارهها مانند جشنواره فردا دارد که در دل این رویداد شاهد بخش بازیسازی هستیم و در این بخش دانشآموزی بهصورت تخصصی بازیهایی که توسط خودشان ساختهشده را عرضه میکنند و از بازیساز برتر نیز حمایت میشود.»
وی در ادامه به لزوم پیگیری قانون کپیرایت اشاره کرد و گفت: «بحث و قانون کپیرایت خیلی فراتر از بحث بازیهای رایانهای است. اما مادر صنعت بازی سعی میکنیم که مزیتهایی را برای بازیسازان داخلی طراحی میکنیم تا با توجه به خلأهایی که وجود دارد بتوانیم به کمک آن، مشکلات بازیسازان داخلی را حل کنیم.»
ارسال دیدگاه