عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتوگو با پانا مطرح کرد؛
کیفیسازی رشتههای فنیوحرفهای در برنامه هفتم توسعه
تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درخصوص آخرین بررسیها بهمنظور توجه به مهارتآموزی دانشآموزان در برنامه هفتم توسعه گفت کیفیسازی رشتههای مهارتی که عمدتا رشتههای فنیوحرفهای هستند در برنامه هفتم توسعه مورد توجه و بررسی قرار گرفته است.
فرهاد بشیری در گفتوگو با پانا با بیان اینکه مهارتآموزی دانشآموزان و دانشجویان موضوع بسیار مهمی است که در برنامه هفتم به آن پرداخته شده است، گفت: «مهارتآموزی در کنار تحصیل یکی از مباحثی است که در سالهای اخیر بهطور ویژه به آن توجه شده است و در برنامه هفتم نیز تلاش شد تا فقط به مدرکگرایی افراد توجه نشود و به مهارتآموزی دانشآموزان و دانشجویان در کنار تحصیل نیز توجه شود. بنابراین در برنامه هفتم توسعه بندهایی تنظیم شده که توجه به رشتههای مهارتی را در مد نظر قرار داده است.»
این نماینده مجلس تصریح کرد: «تکالیف قانونی در برنامه هفتم توسعه مشخص است. در برنامه توسعه، بخشهایی مربوط به آموزشهای فنی، حرفهای و مهارتی و جذب نخبگان است تا سیاستهای آموزشی بهسمت مهارتآموزی جامعه هدف حرکت کند.»
این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: «همچنین به کیفیسازی رشتههای مهارتی که عمدتا رشتههای فنیوحرفهای هستند نیز در برنامه هفتم توسعه توجه شده و مورد بررسی قرار گرفته است که امیدواریم با نهایی شدن آن اتفاقات خوبی صورت بگیرد.»
وی اقبال دانشآموزان به رشتههای فنیوحرفهای را مثبت ارزیابی کرد و گفت: «یکی از بسترهای خوب کارآفرینی و توجه به دانشبنیانها، فرهنگ مهارتآموزی است که از طریق رشتههای فنیوحرفهای عملیاتی میشود و خوشبختانه آمار نشان میدهد که اقبال دانشآموزان به رشتههای فنیوحرفهای رو به افزایش است و تقویت زیرساختها باعث میشود تا روحیه مهارتآموزی دانشآموزان تقویت شود.»
*لایحه برنامه هفتم توسعه برای سالهای ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶ تدوین شده که دارای ۲۲ فصل و ۷ بخش است. این لایحه که پیشنویس آن روز یکشنبه۳۱ اردیبهشت از سوی دولت منتشر شد، شامل بخشهای «اقتصادی»، «زیربنایی»، «فرهنگی و اجتماعی»، «علمی، فناوری و آموزشی»، «سیاست خارجی»، «دفاعی و امنیتی» و «اداری، حقوقی و قضایی» است.
ارسال دیدگاه