وزیر آموزش و پرورش:

مسیر اقتصاد قوی، از آموزش و پرورش می‌گذرد

شیراز (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه لازمه طی کردن قله‌های پیشرفت، بازگشتن به آموزش و پرورش و مدرسه است گفت مسیر رسیدن به اقتصاد قوی، فرهنگ غنی و جامعه سالم از آموزش و پرورش می‌گذرد. اگر اولویت بخشی به آموزش و پرورش اجرا شود رفع مشکلات دور از دسترس نیست.

کد مطلب: ۱۴۱۲۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد
مسیر اقتصاد قوی، از آموزش و پرورش می‌گذرد

رضامراد صحرایی در نشستی که امروز با فرهنگیان استان فارس برگزار شد، شیراز را شهر پر رمز و راز عنوان کرد و گفت: شعر حافظ در ادبیات جهان در قله قرار دارد و تاثیر‌پذیری بزرگانی همچون شکسپیر از حافظ، نشانگر این در قله بودن است.

صحرایی با بیان اینکه اشعار حافظ و سعدی در سایر کشورها تدریس می‌شود و ما نیز باید از آنها بهره برداری کنیم، بر لزوم برگزاری پویش حافظ خوانی در تمام مدارس کشور به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: حافظ و سعدی روزی را در تقویم ایران به خود اختصاص دادند و ما نیز باید به صیرت حافظ و پیام آنها توجه کنیم.

وی با بیان اینکه شیرازی‌ها در تمامی عرصه‌ها در کشور نقش جدی داشته‌اند گفت: اینکه ٢۵ درصد شهدای استان فارسی از مدرسه‌ها هستند و ١٠ درصد شهدای دانش‌آموز کشور نیز استان فارسی هستند، حاوی پیام‌های بسیار عمیقی است و جای سوال دارد که در خانه‌های مردم این استان چه می‌گذرد که این چنین با یکدیگر برای جهاد رقابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز به درستی خود را انسان ساز نامیدند گفت: اگرچه خیرین روزی از دنیا می‌روند، اما همیشه مانا و ماندگار و جریان ساز مسیر انسان سازی هستند.

وزیر آموزش و پرورس با بیان اینکه خیرین استان فارس در سراسر کشور ممتاز هستند گفت: درحالیکه بعضی از انسان‌ها جان خود را نیز می‌دهند اما ذره‌ای از ثروت خود را به دیگران کمک نمی‌کنند، خیرین تلاش می‌کنند برای کمک به دیگران ثروت خود را جمع کنند.

وی با بیان اینکه نگاه به آموزش و پرورش یعنی نگاه آینده‌نگرانه به آینده کشور گفت: هر چقدر که در آموزش و پرورش کشور هزینه کنیم در جاهای دیگر سرمایه خود را چندبرابر برداشت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه وجود آسیب‌های اجتماعی در جامعه امروز، ناشی از غفلت از مدارس است گفت: گرچه که تضعیف امور پرورشی در مدرسه، زمینه ساز بروز مشکلات و آسیب‌های اجتماعی است اما با احیاء امور پرورشی در مدارس کشور می‌توانیم شاهد پیشرفت کشور باشیم.

صحرایی با بیان اینکه در اجرای سند تحول بنیادین بیش از ٢٠ دستگاه کشور نقش دارند گفت: آموزش و پرورش به عنوان محور اصلی تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور را در راستای اجرای سند تحول بنیادین دور هم جمع خواهد کرد و به زودی جلسه ستاد راهبری اجرای سند تحول بنیادین، با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه مقدمه اصلی تحول دانشگاه فرهنگیان فضای آموزشی است گفت: برای تامین فضای آموزشی دانشگاه فرهنگیان در تلاش هستیم.

وی با بیان اینکه در امتحان نهایی امسال بیش از ٩٠٠ میلیون سوال توسط فرهنگیان دوبار تصحیح شده است گفت: با اجرای مصوبه جدید کنکور، دانش‌آموزان مناطق محروم سهم عمده‌ای از قبولی‌های دانشگاه‌های‌ برتر کشور را به خود اختصاص دادند و مدارس تصمیم می‌گیرند که چه کسی به دانشگاه برود نه موسسات کنکور.

وی معلمان را عامل اصلی تحول آموزش و پرورش نامید و گفت: هیچ تحولی در آموزش و پرورش بدون همکاری معلمان میسر نمی‌شود.

وی افزود: کمبود معلم مدارس امروز، نتیجه تضعیف دانشگاه فرهنگیان در دوره‌های گذشته است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش یک دستگاه فرهنگی اجتماعی است نه یک نهاد سیاسی، بنابراین نباید در آموزش و پرورش کشور سیاست زدگی حاکم باشد.

مراد صحرایی افزود: به دنبال تاسیس سازمان اقتصادی و رفاهی معلمان با سرمایه خودمان هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار