مدیرکل مجامع و تشکل‌های فعال فرهنگی وزرات ارشاد:

دانش‌آموزان بیشتر کتاب بخوانند تا زندگی‌شان رونق گیرد

اصفهان (پانا) - مدیر کل مجامع و تشکل‌های فعال فرهنگی وزرات ارشاد گفت دانش‌آموزان کتابخوانی را بیشتر کنند تا زندگی‌شان با کتاب رونق گیرد و مسیر زندگی‌شان با کتاب روشن شود.

کد مطلب: ۱۴۱۲۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان بیشتر کتاب بخوانند تا زندگی‌شان رونق گیرد

اسماعیل جانعلی پور،مدیرکل مجامع و تشکل‌های فعال فرهنگی وزرات ارشاد در گفت‌وگو با پانا گفت: اصفهان شهر دوستدار کتاب از میان ۱۰۵ شهر کشور شده است. ما امروز از تهران آمدیم تا ظرفیت‌های شهر اصفهان را بررسی کنیم انشالله شهر اصفهان پایتخت دوستدار کتاب و کتابخوانی شود.

وی ادامه داد: امروز که به اصفهان آمدیم مشاهده کردیم که دانش آموزان واقعا کتاب و کتابخوانی را دوست دارند و شاداب و پرنشاط در روز کتابخوانی فعالیت می کنند.

جانعلی پور تصریح کرد: دانش آموزان کتابخوانی را بیشتر کنند تا زندگی شان با کتاب رونق گیرد و مسیر زندگی شان با کتاب روشن شود.

مرتضی شکری، رئیس اداره فرهنگی و هنری استان اصفهان در گفت‌وگو با پانا گفت: همه ساله یکی از شهرهای کشور، به عنوان پایتخت دوستدار کتاب و کتابخوانی انتخاب می شود و این شهرها قبل از اینکه داوطلب شوند، برنامه ها و طرح‌هایشان را ارائه می کنند و از بین آن شهرها تعدادی شهر به عنوان دوستدار کتاب انتخاب می شود و در مرحله آخر شهرها در یک رقابت قرار می گیرند و ناظرین کشوری طرح ها و برنامه هایشان را بررسی می‌کنند و شهر دوستدار کتاب را انتخاب می کنند و امروز شهر اصفهان و شاهین شهر، جزو شهرهایی هستند که ناظرانی که از وزارت ارشاد از تهران دومین کتابخوانی همگانی را در گذر چهارباغ اصفهان بررسی می کنند.

مهدی نم نبات معاونت پرورشی و تربیت بدنی استان اصفهان در گفت وگو با پانا بیان کرد: من از همه دانش آموزان می خواهم در تمام فعالیت‌های کتاب و کتابخوانی شرکت کنند و طرحی هم که امروز برگزار شده است در ارتباط با انتخاب شهر اصفهان به عنوان پایتخت دوستدار کتاب است.

وی اذعان کرد: امیدواریم که این طرح هاو برنامه ها در سطح شهر بیشتر شود و دانش آموزان استقبال بسیار خوبی از آن کنند. از همکارانی که در تجهیز کتابخانه ها فعال هستند کمال سپاس و قدردانی را دارم و انشالله بتوانیم با همت همکاران و همیاری دانش آموزان شهرمان را به پایتخت دوستدار کتاب و کتابخوانی برسانیم.

دانش آموز خبرنگار:ستاره کیقبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار