جزئیات ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کنکور ۱۴۰۲ در دانشگاه‌های علوم پزشکی

تهران (پانا) - جزئیات ثبت نام پذیرفته‌شدگان کنکور ۱۴۰۲ در ۴۸ دانشگاه علوم پزشکی مشخص شد.

کد مطلب: ۱۴۱۱۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کنکور ۱۴۰۲ در دانشگاه‌های علوم پزشکی

نتایج پذیرفته شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (رشته‌های تحصیلی با آزمون و پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی) روز جمعه ۱۴ مهرماه ۱۴۰۲ اعلام شد و از آن زمان تاکنون دانشگاه‌های مختلف شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام از قبول شدگان را اعلام کردند.

دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز با اعلام شرایط ثبت نام و مدارک مورد پذیرش، زمان بندی مختلفی را برای ثبت نام در رشته‌های مختلف علوم پزشکی اعلام کرده اند.

یکی از نکات قابل توجه در مدارک ثبت نام در سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ دانشگاه‌های علوم پزشکی الزام امضای چند مدل تعهدنامه محضری برای پذیرفته شدگان به ویژه پذیرفته شدگان رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی است.

از جمله این فرم‌هایی که از امسال در دستورکار ثبت نام از پذیرفته شدگان رشته‌های تحصیلی با آزمون و صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار داده شده است می‌توان به «فرم سند تعهد موضوع آئین نامه اجرایی ماده واحده افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در مقطع دکتری عمومی مصوب جلسه ۳۰ به تاریخ ۲۶ تیرماه ۱۴۰۱ شورای سنجش و پذیرش دانشجو» اشاره کرد.

بر اساس این فرم فرد که با استفاده از سهمیه موضوع این آئین نامه در یک دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمان پذیرفته شده متعهد و ملتزم می‌شود پس از اخذ مدرک تحصیلی خود در طول دوران تحصیل منحصراً در رشته، مقطع تحصیلی و دانشگاه تعیین شده ادامه تحصیل دهد و دوره تحصیلی معین شده را در مدت معمول و برابر مقررات آن با موفقیت به اتمام برساند.

همچنین فرد موظف است بلافاصله پس از فراغت از تحصیل، خود را به وزارت بهداشت معرفی کند و بر اساس موضوع آئین نامه اجرایی ماده واحده افزایش ظرفیت پزشکی در مقطع عمومی مصوب جلسه ۳۰ به تاریخ ۲۶ تیرماه ۱۴۰۱ شورای سنجش و پذیرش دانشجو به میزان یک و نیم برابر مدت تحصیل، درمناطق محروم و کم برخوردار مورد نظر وزارت بهداشت خدمت کند.

خرید و جابجایی تعهدات موضوع این آئین نامه ممنوع است و در این تعهدنامه فرد باید متعهد می‌شود که از قوانین و مقررات مربوطه دایر بر ممنوعیت خرید و جابجایی تعهدات موضوع این سند مطلع بوده و با علم و آگاهی کامل از این موضوع، در محل تعیین شده خدمت خواهم کرد و در خلال انجام تعهد، اجازه فعالیت پزشکی در محل دیگری غیر از محل تعیین شده برای انجام تعهد را نخواهد داشت.

ضمن اینکه بر اساس این تعهدنامه دانشجو مجاز به ادامه تحصیل تا قبل از گذراندن نیمی از دوران تعهد نیست و تنها در صورت ادامه تحصیل دانش آموختگان این سهمیه در مقطع تخصص، بخش باقیمانده از دوره تعهد خدمت باید پس از اتمام مقطع تخصص در محل خدمت دوره تعهد، انجام پذیرد. مدت تحصیل در دوره تخصص جز مدت تعهد خدمت محسوب نخواهد شد.

در صورتی که فرد نتواند به هر دلیلی موفق نشود که تحصیل خود را به اتمام برساند یا از ادامه تحصیل انصراف دهد و یا بعد از پایان دوره به هر دلیل از انجام تعهد استنکاف کند یا بلافاصله پس از فراغت از تحصیل در سقف زمانی مجاز، خود را معرفی نکند یا جهت انجام خدمت به محل تعیین شده از سوی دانشگاه یاد شده یا وزارت بهداشت مراجعه نکند یا صلاحیت اشتغال به کار نداشته باشم یا پس از شروع به کار به هر علتی از مؤسسه محل خدمت اخراج شده و یا ترک خدمت کند، باید دو برابر کلیه هزینه‌های انجام شده از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه محل تحصیل و خسارات ناشی از عدم انجام خدمات مورد تعهد را به صورت یکجا و بدون هیچگونه قید و شرطی به وزارت بهداشت بپردازد.

تشخیص وزارت بهداشت راجع به وقوع تخلف، کیفیت و کمیت و میزان هزینه‌ها و خسارات، قطعی و غیرقابل اعتراض است و موجب صدور اجراییه از طریق دفترخانه خواهد بود.

ضمن اینکه اگر فرد تعهدات قانونی و قراردادی که سند آن را امضا می‌کند انجام ندهد نمی‌تواند دانشنامه و هر گونه مدرک تحصیلی دریافت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار