مراقب سلامت دبستان افشارنژاد ۲ مشهد تاکید کرد:
آموزشهای ایمنی در قالب مانور و آموزش عملی عامل مشارکت همگانی دانشآموزان
مشهد (پانا) - مراقب سلامت دبستان افشارنژاد ۲ مشهد گفت آموزشها درمدرسه، باید در قالب مانور و آموزش عملی انجام شود تا دانشآموزان به آن به چشم یک فعالیت فوق برنامه نگاه کنند و مشارکت همگانی در آن داشته باشند.
مهناز شیرازی، مراقب سلامت دبستان افشار نژاد۲ عنوان کرد: «آموزش هایی که برای ایمنی در مدرسه و بصورت مانور انجام می شود شامل مواردی مثل برخورد با آتشسوزی و یا زلزله است.»
وی اظهار کرد: «از آنجایی که مدرسه، خانه دوم دانش آموزان است و زمان زیادی را در مدرسه میگذارنند باید به خاطر حفظ سلامت و ایمنی شان، کلیه دستورالعملها و نکات ایمنی از ساختمان گرفته تا وسایل مورد استفاده دانش آموزان، ایمن باشد.»
شیرازی افزود: «برای اینکه دانش آموزان ایمنی و سلامت خود را حفظ کنند باید آگاهی و اطلاعاتشان از طریق آموزش در مورد این دو عامل ارتقا یابد، چون دانش آموزان خود عامل انتقال علم و آگاهی به سایران هستند.»
وی ادامه داد: «آموزشها علاوه بر مانور و آموزشهای عملی میتواند به عنوان یک پروژه تحقیقاتی به آنها سپرده شود. مثلاً تحقیق در مورد نظافت مدرسه، تحقیق در مورد نکات ایمنی برای کلاس و حیات مدرسه در قالب بروشور، روزنامه دیواری، مقاله و ...»
شیرازی گفت: «آموزشها همچنین میتواند به صورت دعوت از کارشناسان شهرداری، آتش نشانی، مرکز بهداشت و مسئولین دست اندرکار سلامت برای دانش آموزان انجام شود.»
وی با بیان این مطلب که علاوه بر آموزش موارد فوق، بهداشت مو، ناخن، تغذیه، استفاده از خوراکیهای مجاز و مفید، استفاده از وسایل شخصی، استفاده از ماسک در زمان اپیدمی نیز لازم و ضروری است تاکید کرد.
شیرازی در پایان گفت: «یک مدرسه خوب بایستی تمام امکانات لازم جهت بهداشت فردی بهداشت محیط بهداشت تغذیه را در مدرسه فراهم آورد و دسترسی و آگاهی بچهها در این مورد ارتقا یابد و این امر مستلزم همکاری و همراهی خانوادهها در حفظ سلامت این عزیزان میباشد.
خبرنگار دانش آموز: سنا مومن
ارسال دیدگاه