نشست شورای وزیران خارجه عضو اکو برگزار شد 

تهران (پانا) - با حضور معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، بیست و هفتمین نشست شورای وزیران امور خارجه کشورهای عضو اکو در جمهوری آذربایجان آغاز به کار کرد. 

کد مطلب: ۱۴۱۱۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
نشست شورای وزیران خارجه عضو اکو برگزار شد 

بیست و هفتمین نشست شورای وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) با حضور مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در شهر شوشا (جمهوری آذربایجان) آغاز شد.

سفارت کشورمان در باکو پیش از این اعلام کرده بود؛ مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه کشورمان که برای حضور در اجلاس شورای وزیران امور خارجه کشورهای عضو اکو به باکو سفر کرده، با جیحون بایرامُف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو کرد، طرفین در این دیدار ضمن مرور آخرین تحولات روابط دو جانبه در همه بخش های سیاسی و اقتصادی میان دو کشور و چشم انداز مثبت پیش رو، در خصوص صلح و ثبات دائمی در منطقه قفقار جنوبی و لزوم نقش آفرینی کشورهای منطقه در قالب ابتکارات منطقه ای همچون ۳+۳ و رد دخالت بیگانگان در مسائل این منطقه تاکید کردند.

تکمیل پروژه‌های اقتصادی مشترک، تسریع در تکمیل کریدورهای حمل و نقلی و مسائل کنسولی از دیگر محورهای گفتگو در این دیدار بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار