«طنطوره» روی آنتن شبکه پنج می‌رود

سندی روشن از جنایات صهیونیست‌ها در مستند «طنطوره»

تهران (پانا) - مستند «طنطوره» با محوریت گفت‌وگو با کهنه سربازان ارتش رژیم صهیونیستی و بازخوانی قتل‌عام غیرنظامیان روستای طنطوره چهارشنبه 19 مهر ساعت 22 از شبکه پنج سیما روانه آنتن می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۱۱۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد
سندی روشن از جنایات صهیونیست‌ها در مستند «طنطوره»

به گزارش روابط عمومی شبکه پنج؛ «طنطوره» ساخته مستندساز اسرائیلی آلون شوارز یکی از اسناد واضح از جنایات صهیونیست‌ها در حق مردم مظلوم فلسطین در سال 1948 است که به جنایات جوخه‌های تروریستی هاگانا در روستای الطنطوره پرداخته است. واقعه ای که در آن بیش از ۲۵۰ فلسطینی غیرنظامی به وحشی‌ترین شکل ممکن و به صورت دسته جمعی کشته شدند.

این مستند روایتی از اعتراف نظامیان رژیم صهیونیستی مبتنی بر تحقیقات تئودور کاتز است که در سال ۱۹۹۰ به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد، شهاد‌ت‌هایی را از سربازان سابق صهیونیستی و شاهدان عرب جمع‌آوری کرد که نشان می‌داد سربازان، فلسطینی‌های غیرمسلح را در روستای طنطوره خارج از صحنه نبرد قتل عام کردند.

در بخشی از این مستند عامیتسور کوهن از نظامیان ارتش اسرائیل جلوی دوربین نشسته و با خنده قتل‌عام مردم روستای طنطوره را با اینکه پرچم سفید در دست داشتند توضیح می‌دهد. او وقتی مصاحبه‌کننده می‌پرسد "چند نفر را کُشتی؟"، جواب می‌دهد: «نمی‌دانم، نشمردم، من یک مسلسل داشتم با 250گلوله».

هدف از قتل عام فلسطینیان در طنطوره تکمیل روند پاکسازی قومی کشور به زور اسلحه و ارعاب مردم بود تا زمینه آواره کردن و راندن تعداد بیشتری ازفلسطینیان از سرزمین‌های اصلی شان فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار